Toyota Yaris

Toyota Yaris

TAR58P - VNKKG3D380A111116
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2018 Modellår
  • Personbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Bensin Bränsle
  • Manuell Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 111 HK Hästkrafter
  • 6 l/100km Förbrukning
  • 136 g/km Utsläpp
  • 4 941 mil Mätarställning
  • 5 Ägare Brukare
  • 15 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer TAR58P
  • Chassinr / VIN VNKKG3D380A111116
  • Fabrikat Toyota
  • Modell Yaris
  • Fordonsår / Modellår 2018 / 2018
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-03-18
  • Trafik i Sverige 2019-03-21
  • Antal ägare 4
  • Senaste ägarbyte 2024-09-09
  • Senast besiktigad 2024-02-16
  • Mätarställning (besiktning) 4 941 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-04-30
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 2082 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 470 SEK
  • Skattemånad Januari
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Ja

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 4 941 mil vid en besiktning för 10 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 402 mil om året och att mätarställningen idag är ca 5 282 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning5 282 mil2024-12-22

  • Besiktning4 941 mil2024-02-16

  • Annons4 100 mil2022-03-09

  • Besiktning4 022 mil2022-02-14

  • Registrerad0 mil2019-03-18

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Ägarbyte2024-09-09

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2024-02-16

    Godkänd kontrollbesiktning vid 4 941 mil.

  • Trafikstatus2022-05-09

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2022-05-09

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2022-03-15

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2022-03-11

    Ny ägare registrerad.

  • Annons2022-03-09

    Fordonet utannonserad för 134 900 kr med en angiven mätarställning på 4 100 mil. Annonsen togs bort efter 1 månad.

  • Besiktigad2022-02-14

    Godkänd kontrollbesiktning vid 4 022 mil.

  • Ägarbyte2019-03-21

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2019-03-21

    Påställd och får användas i trafik.

  • Registrerad2019-03-21

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Trafikstatus2019-03-18

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Besiktigad2019-03-18

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Ägarbyte2019-03-18

    Ny ägare registrerad.

  • Förregistrerad2019-03-18

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • TillverkadDecember 2018

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 111 HK / 82 kW
  • Motorvolym 1496 cm3
  • Toppfart 175 km/h
  • Drivmedel Bensin
  • Växellåda Manuell
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 69 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Fordon Fler Ändamål
  • Längd 3945 mm
  • Bredd 1695 mm
  • Höjd 1510 mm
  • Tjänstevikt 1142 kg
  • Totalvikt 1545 kg
  • Lastvikt 403 kg
  • Släpvagnsvikt 835 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 550 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1955 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2705 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar Okänd
  • Axelavstånd 2510 mm
  • Däck fram 175/65R15
  • Däck bak 175/65R15
  • Fälg fram 15X5J ET39 C1 C
  • Fälg bak 15X5J ET39 C1 C

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e11*2007/46*0152*12
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Bensin

  • CO2 Låg 178 g/km
  • CO2 Medel 132 g/km
  • CO2 Hög 118 g/km
  • CO2 Extra Hög 138 g/km
  • CO2 Blandad 136 g/km
  • Förbrukning Låg 7.9 l/100km
  • Förbrukning Medel 5.9 l/100km
  • Förbrukning Hög 5.2 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 6.1 l/100km
  • Förbrukning Blandad 6 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Bensin

  • CO2 Stad 149 g/km
  • CO2 Landsväg 97 g/km
  • Förbrukning Stad 6.5 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 4.3 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.