Peugeot 308

Peugeot 308

SHH57N - VF3LBYHZRLS091629
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2020 Modellår
  • Personbil Typ
  • Grå
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 131 HK Hästkrafter
  • 4.6 l/100km Förbrukning
  • 121 g/km Utsläpp
  • 9 752 mil Mätarställning
  • 5 Ägare Brukare
  • 21 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Biluppgifter PRO

Använder du Biluppgifter i ditt yrke?

Är du PRO?

Vi vet mycket mer om detta fordon än vad du kan se på vanliga biluppgifter. Genom att använda PRO sparar du inte bara tid i ditt dagliga arbete, utan minskar även risken för misstag som kan påverka era affärer.

Läs mer om PRO
  • Lågt Intresse Hos biluppgifter
  • 8 besök Av Proanvändare
  • 1 300 fordon Utannonserade
  • 23 dagar Gen. säljtid
  • 4300 kr Skatt tillbaka
  • Ja! Momsfri

Prorapporter

Digital servicebok

Servicehistorik direkt från tillverkaren med detaljerad arbetsbeskrivning och åtgärdslista.

Hämta Servicebok

Tillval & Paket

En rapport innehållande nypris på fordonet, samtlig fabriksutrustning, extra tillval och dess pris samt serviceintervall och garantier.

Hämta Tillval & Paket

Kända problem

En rapport med vanliga problem baserat på omfattande statistik från tester och besiktningar anpassat för ålder och mätarställning.

Hämta Kända Problem

Serviceschema

Schemat för fordonets serviceintervall och serviceåtgärder direkt från tillverkaren med åtgärdspunkter och ersättningsdelar.

Hämta Serviceschema

Digitala rapporter

Tryggt köp!

Visste du att nybilsgarantin endast gäller om bilen har en komplett och korrekt servicehistorik? Är du osäker på om SHH57N är ett tryggt köp utan oväntade överraskningar? Få tillgång till digitala rapporter direkt från tillverkare och inspektionsföretag. Priser från 35 kr per rapport vid köp av flera.

Vi har idag digital servicebok från 27 tillverkare, Tillval & Paket finns endast för vissa tillverkare. Servicebok för Volvo är inte komplett utan innehåller endast verkstadsanteckningar/besök.

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer SHH57N
  • Chassinr / VIN VF3LBYHZRLS091629
  • Fabrikat Peugeot
  • Modell 308
  • Fordonsår / Modellår 2020 / 2020
  • Status Avställd
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2020-02-18
  • Trafik i Sverige 2020-06-12
  • Antal ägare 4
  • Senaste ägarbyte 2025-01-03
  • Senast besiktigad 2024-04-08
  • Mätarställning (besiktning) 9 752 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-06-30
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 4378 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 2465 SEK
  • Skattemånad Dec, Apr, Aug
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Nej

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 9 752 mil vid en besiktning för 10 mån sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 1 934 mil om året och att mätarställningen idag är ca 11 183 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning11 183 mil2025-01-03

  • Besiktning9 752 mil2024-04-08

  • Besiktning7 749 mil2023-03-29

  • Annons5 400 mil2021-09-03

  • Besiktning4 647 mil2021-06-17

  • Besiktning4 642 mil2021-06-04

  • Registrerad0 mil2020-02-18

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Annons2025-01-13

    Fordonet utannonserad för 159 900 kr.

  • Ägarbyte2025-01-03

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2025-01-03

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Besiktigad2024-04-08

    Godkänd kontrollbesiktning vid 9 752 mil.

  • Besiktigad2023-03-29

    Godkänd kontrollbesiktning vid 7 749 mil.

  • Trafikstatus2022-03-31

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2022-03-31

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2021-11-16

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Trafikstatus2021-09-30

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2021-09-16

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2021-09-15

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Annons2021-09-03

    Fordonet utannonserad för 194 000 kr med en angiven mätarställning på 5 400 mil. Annonsen togs bort efter 7 månader.

  • Besiktigad2021-06-17

    Godkänd kontrollbesiktning vid 4 647 mil.

  • Besiktigad2021-06-04

    Ej godkänd kontrollbesiktning vid 4 642 mil.

  • Trafikstatus2020-06-12

    Påställd och får användas i trafik.

  • Registrerad2020-06-12

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2020-06-12

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2020-02-18

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2020-02-18

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Besiktigad2020-02-18

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Förregistrerad2020-02-18

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • TillverkadFebruary 2020

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en ostädad rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 131 HK / 96 kW
  • Motorvolym 1499 cm3
  • Toppfart 206 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 68 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Grå
  • Kaross Halvkombi
  • Längd 4253 mm
  • Bredd 1804 mm
  • Höjd 1472 mm
  • Tjänstevikt 1380 kg
  • Totalvikt 1840 kg
  • Lastvikt 460 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 635 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1660 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2410 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 2620 mm
  • Däck fram 205/55 R16
  • Däck bak 205/55 R16
  • Fälg fram 7.00J16 (e=44)
  • Fälg bak 7.00J16 (e=44)

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e2*2007/46*0405*27
  • Kväveoxider, NOX 35.7 mg/km

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 147 g/km
  • CO2 Medel 119 g/km
  • CO2 Hög 104 g/km
  • CO2 Extra Hög 126 g/km
  • CO2 Blandad 121 g/km
  • Förbrukning Låg 5.6 l/100km
  • Förbrukning Medel 4.5 l/100km
  • Förbrukning Hög 4 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 4.8 l/100km
  • Förbrukning Blandad 4.6 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 105 g/km
  • CO2 Landsväg 84 g/km
  • Förbrukning Stad 4 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 3.2 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.