Mercedes-Benz C 220 D

Mercedes-Benz C 220 D

SDE737 - WDD2052141F789365
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2018 Modellår
  • Personbil Typ
  • Svart
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • 2WD Drivhjul
  • 194 HK Hästkrafter
  • 5.8 l/100km Förbrukning
  • 151 g/km Utsläpp
  • 1 497 mil Mätarställning
  • 3 Ägare Brukare
  • 13 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer SDE737
  • Chassinr / VIN WDD2052141F789365
  • Fabrikat Mercedes-Benz
  • Modell C 220 D
  • Fordonsår / Modellår 2018 / 2018
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2018-08-14
  • Trafik i Sverige 2018-09-28
  • Antal ägare 2
  • Senaste ägarbyte 2019-05-03
  • Senast besiktigad 2024-06-04
  • Mätarställning (besiktning) 1 497 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-08-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 4569 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 2536 SEK
  • Skattemånad Dec, Apr, Aug
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Nej

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 1 497 mil vid en besiktning för 7 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 146 mil om året och att mätarställningen idag är ca 1 580 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning1 580 mil2024-12-27

  • Besiktning1 497 mil2024-06-04

  • Besiktning1 323 mil2023-03-29

  • Besiktning961 mil2021-06-21

  • Annons800 mil2018-12-28

  • Registrerad0 mil2018-08-14

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-06-04

    Godkänd kontrollbesiktning vid 1 497 mil.

  • Besiktigad2023-03-29

    Godkänd kontrollbesiktning vid 1 323 mil.

  • Besiktigad2021-06-21

    Godkänd kontrollbesiktning vid 961 mil.

  • Ägarbyte2019-05-03

    Ny ägare registrerad.

  • Annons2018-12-28

    Fordonet utannonserad för 434 900 kr med en angiven mätarställning på 800 mil. Annonsen togs bort efter 2 veckor.

  • Trafikstatus2018-09-28

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2018-09-28

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2018-09-28

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Annons2018-09-05

    Fordonet utannonserad för 486 450 kr. Annonsen togs bort efter 1 månad.

  • Ägarbyte2018-08-14

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2018-08-14

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Trafikstatus2018-08-14

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Förregistrerad2018-08-14

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • TillverkadJuly 2018

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 194 HK / 143 kW
  • Motorvolym 1950 cm3
  • Toppfart 233 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Okänd
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 70 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Svart
  • Kaross Stationsvagn Kombivagn
  • Längd 4772 mm
  • Bredd 1839 mm
  • Höjd 1465 mm
  • Tjänstevikt 1790 kg
  • Totalvikt 2235 kg
  • Lastvikt 445 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1265 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2015 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar Okänd
  • Axelavstånd 2840 mm
  • Däck fram 225/45 R18 95Y XL
  • Däck bak 245/40 R18 97Y XL
  • Fälg fram 7.5Jx18H2 ET44
  • Fälg bak 7.5Jx18H2 ET44

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e1*2001/116*0457*39
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 192 g/km
  • CO2 Medel 154 g/km
  • CO2 Hög 131 g/km
  • CO2 Extra Hög 153 g/km
  • CO2 Blandad 151 g/km
  • Förbrukning Låg 7.3 l/100km
  • Förbrukning Medel 5.9 l/100km
  • Förbrukning Hög 5 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 5.8 l/100km
  • Förbrukning Blandad 5.8 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 144 g/km
  • CO2 Landsväg 111 g/km
  • Förbrukning Stad 5.5 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 4.2 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.