-
2018 Modellår
-
Personbil Typ
-
Svart Färg
-
Diesel Bränsle
-
2WD Drivhjul
-
136 HK Hästkrafter
-
6.4 l/100km Förbrukning
-
167 g/km Utsläpp
-
3 778 mil Mätarställning
-
6 Ägare Brukare
-
16 Händelser I Historiken
Jag vill veta..
- Registreringsnummer SDE612
- Chassinr / VIN WDD2462081J508460
- Fabrikat Mercedes-Benz
- Modell B 200 D
- Fordonsår / Modellår 2018 / 2018
- Status I Trafik
- Import / Införsel Nej
- Först registrerad 2018-08-02
- Trafik i Sverige 2018-08-09
- Antal ägare 5
- Senaste ägarbyte 2019-06-18
- Senast besiktigad 2023-09-29
- Mätarställning (besiktning) 3 778 mil
- Nästa besiktning senast 2024-11-30
- Miljöklass
- Utsläppsklass Euro6
- Försäkring Jämför försäkring
- Malus skatt (År 1–3) 6795 SEK
- Årlig skatt (År 4–) 3318 SEK
- Skattemånad Maj, Sep, Jan
- Kreditköp Nej
- Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
- Leasad Ja
Endast inloggade medlemmar kan se ägarinformation.
Bli medlem gratis direkt med bankID.
Varför behöver jag logga in?Ramavtalsanvändare?
Logga in med ditt företags e-postadress.Bli medlem gratis och se vem som äger bilen gratis, bilägare helt utan kostnad, vem har ägt bilen i 5 månader. Se alla personens fordon samt ägarinformation.
Skapa ett konto enkelt och säkert med bankID, direkt utan kostnad. Du kommer kunna se medelåldern för de privata ägarna och all anledningar kontaktinformation.
Ägarhistorik
-
Privatperson2024-05-14
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla ägare av bilen.
-
Bilhandlare2024-04-25
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla ägare av bilen.
-
Privatperson2024-05-14
Skapa ett konto enkelt och säkert med bankID och se alla fordon och ägarinformation.
-
Bilhandlare2024-04-23
även alla bilhandlare som har ägt bilen. . -
Företag2021-03-10
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla företags som har ägt bilen.
-
Finans / Leasingbolag2021-01-12
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla finansbolag som har ägt bilen.
Senaste raporterade mätarställning var 3 778 mil vid en besiktning för 1 år och 2 månader sedan.
Vi uppskattar att bilen körs 657 mil om året och att mätarställningen idag är ca 4 596 mil.
Mätarställningshistorik
-
Uppskattning4 596 mil2024-12-27
-
Besiktning3 778 mil2023-09-29
-
Besiktning2 410 mil2021-09-01
-
Annons940 mil2019-03-22
-
Registrerad0 mil2018-08-02
-
Besiktigad2023-09-29
Godkänd kontrollbesiktning vid 3 778 mil.
-
Besiktigad2021-09-01
Godkänd kontrollbesiktning vid 2 410 mil.
-
Trafikstatus2019-06-18
Påställd och får användas i trafik.
-
Ägarbyte2019-06-18
Ny ägare registrerad.
-
Annons2019-03-22
Fordonet utannonserad för 244 900 kr med en angiven mätarställning på 940 mil. Annonsen togs bort efter 3 dagar.
-
Ägarbyte2019-03-22
Ny ägare registrerad.
-
Ägarbyte2019-03-12
Ny ägare registrerad.
-
Ägarbyte2019-03-04
Ny ägare registrerad.
-
Trafikstatus2019-02-12
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Ägarbyte2018-08-09
Ny ägare registrerad.
-
Trafikstatus2018-08-09
Påställd och får användas i trafik.
-
Registrerad2018-08-09
Registrerad för trafik i Sverige.
-
Förregistrerad2018-08-02
Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.
-
Besiktigad2018-08-02
Typgodkännande av EEG-intyg.
-
Trafikstatus2018-08-02
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Ägarbyte2018-08-02
Ny ägare registrerad.
-
TillverkadJune 2018
Bilen tillverkad.
Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.
Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.
- Motoreffekt 136 HK / 100 kW
- Motorvolym 2143 cm3
- Toppfart 210 km/h
- Drivmedel Diesel
- Växellåda Okänd
- Fyrhjulsdrift Nej
- Ljudnivå körning 73 dB
- Passagerare 4 st + förare
- Draganordning Nej
Dimensioner
- Färg Svart
- Kaross Stationsvagn Kombivagn
- Längd 4439 mm
- Bredd 1812 mm
- Höjd 1572 mm
- Tjänstevikt 1555 kg
- Totalvikt 2025 kg
- Lastvikt 470 kg
- Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
- Släp totalvikt (B) Max 1475 kg (Teoretisk)
- Släp totalvikt (B+) Max 2225 kg (Teoretisk)
- Antal axlar Okänd
- Axelavstånd 2699 mm
- Däck fram 225/40 R18 92Y XL
- Däck bak 225/40 R18 92Y XL
- Fälg fram 7.5Jx18H2 ET52
- Fälg bak 7.5Jx18H2 ET52
Övrigt
- Fordonskategori EU M1
- Typgodkännandenr. e1*2001/116*0470*21
- Kväveoxider, NOX Okänd
WLTP körcykel för Diesel
- CO2 Låg 207 g/km
- CO2 Medel 168 g/km
- CO2 Hög 144 g/km
- CO2 Extra Hög 169 g/km
- CO2 Blandad 167 g/km
- Förbrukning Låg 7.9 l/100km
- Förbrukning Medel 6.4 l/100km
- Förbrukning Hög 5.5 l/100km
- Förbrukning Extra Hög 6.5 l/100km
- Förbrukning Blandad 6.4 l/100km
Vad är WLTP
WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.
Beskrivning av indelningen
-
Låg belastning (Low):
Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.
-
Medel belastning (Medium):
Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.
-
Hög belastning (High):
Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.
-
Extra hög belastning (Extra High):
Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.
-
Blandad körning (Combined):
Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.
Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.
NEDC körcykel för Diesel
- CO2 Stad 167 g/km
- CO2 Landsväg 128 g/km
- Förbrukning Stad 6.3 l/100km
- Förbrukning Landsväg 4.9 l/100km
Vad är NEDC
NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.