-
2020 Modellår
-
Personbil Typ
-
Röd Färg
-
Diesel Bränsle
-
Automat Växellåda
-
4WD Drivhjul
-
190 HK Hästkrafter
-
5.9 l/100km Förbrukning
-
155 g/km Utsläpp
-
2 271 mil Mätarställning
-
2 Ägare Brukare
-
11 Händelser I Historiken
Jag vill veta..
- Registreringsnummer SAY26Z
- Chassinr / VIN WF0FXXWPMFLK71486
- Fabrikat Ford
- Modell Kuga
- Fordonsår / Modellår 2020 / 2020
- Status I Trafik
- Import / Införsel Nej
- Först registrerad 2020-06-17
- Trafik i Sverige 2020-09-30
- Antal ägare 1
- Senaste ägarbyte 2020-09-30
- Senast besiktigad 2024-08-20
- Mätarställning (besiktning) 2 271 mil
- Nästa besiktning senast 2025-08-31
- Miljöklass
- Utsläppsklass Euro6
- Försäkring Jämför försäkring
- Malus skatt (År 1–3) 8001 SEK
- Årlig skatt (År 4–) 3673 SEK
- Skattemånad Nov, Mar, Jul
- Kreditköp Nej
- Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
- Leasad Ja
Endast inloggade medlemmar kan se ägarinformation.
Bli medlem gratis direkt med bankID.
Varför behöver jag logga in?Ramavtalsanvändare?
Logga in med ditt företags e-postadress.Bli medlem gratis och se vem som äger bilen gratis, bilägare helt utan kostnad, vem har ägt bilen i 5 månader. Se alla personens fordon samt ägarinformation.
Skapa ett konto enkelt och säkert med bankID, direkt utan kostnad. Du kommer kunna se medelåldern för de privata ägarna och all anledningar kontaktinformation.
Ägarhistorik
-
Privatperson2024-05-14
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla ägare av bilen.
-
Bilhandlare2024-04-25
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla ägare av bilen.
-
Privatperson2024-05-14
Skapa ett konto enkelt och säkert med bankID och se alla fordon och ägarinformation.
-
Bilhandlare2024-04-23
även alla bilhandlare som har ägt bilen. . -
Företag2021-03-10
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla företags som har ägt bilen.
-
Finans / Leasingbolag2021-01-12
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla finansbolag som har ägt bilen.
Senaste raporterade mätarställning var 2 271 mil vid en besiktning för 4 månader sedan.
Vi uppskattar att bilen körs 365 mil om året och att mätarställningen idag är ca 2 394 mil.
Mätarställningshistorik
-
Uppskattning2 394 mil2024-12-21
-
Besiktning2 271 mil2024-08-20
-
Besiktning1 868 mil2023-08-03
-
Besiktning1 402 mil2022-09-30
-
Besiktning787 mil2021-09-29
-
Registrerad0 mil2020-06-17
-
Besiktigad2024-08-20
Godkänd kontrollbesiktning vid 2 271 mil.
-
Besiktigad2023-08-03
Godkänd kontrollbesiktning vid 1 868 mil.
-
Besiktigad2022-09-30
Godkänd kontrollbesiktning vid 1 402 mil.
-
Besiktigad2021-09-29
Godkänd kontrollbesiktning vid 787 mil.
-
Registrerad2020-09-30
Registrerad för trafik i Sverige.
-
Ägarbyte2020-09-30
Ny ägare registrerad.
-
Trafikstatus2020-09-30
Påställd och får användas i trafik.
-
Ägarbyte2020-06-17
Ny ägare registrerad.
-
Besiktigad2020-06-17
Typgodkännande av EEG-intyg.
-
Trafikstatus2020-06-17
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Förregistrerad2020-06-17
Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.
-
TillverkadJune 2020
Bilen tillverkad.
Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.
Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.
- Motoreffekt 190 HK / 140 kW
- Motorvolym 1995 cm3
- Toppfart 208 km/h
- Drivmedel Diesel
- Växellåda Automat
- Fyrhjulsdrift Ja
- Ljudnivå körning 69 dB
- Passagerare 4 st + förare
- Draganordning Ja DemonterbarKula
Dimensioner
- Färg Röd
- Kaross Fordon Fler Ändamål, Brandfordon
- Längd 4626 mm
- Bredd 1882 mm
- Höjd 1690 mm
- Tjänstevikt 1727 kg
- Totalvikt 2245 kg
- Lastvikt 518 kg
- Släpvagnsvikt 2100 kg
- Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
- Släp totalvikt (B) Max 1255 kg (Teoretisk)
- Släp totalvikt (B+) Max 2005 kg (Teoretisk)
- Antal axlar 2 axlar
- Axelavstånd 2710 mm
- Däck fram 225/65 R17 102 H
- Däck bak 225/65 R17 102 H
- Fälg fram 7.0JX17OS50.0
- Fälg bak 7.0JX17OS50.0
Övrigt
- Fordonskategori EU M1
- Typgodkännandenr. e13*2007/46*2188*03
- Kväveoxider, NOX Okänd
WLTP körcykel för Diesel
- CO2 Låg 200 g/km
- CO2 Medel 155 g/km
- CO2 Hög 132 g/km
- CO2 Extra Hög 158 g/km
- CO2 Blandad 155 g/km
- Förbrukning Låg 7.6 l/100km
- Förbrukning Medel 5.9 l/100km
- Förbrukning Hög 5 l/100km
- Förbrukning Extra Hög 6 l/100km
- Förbrukning Blandad 5.9 l/100km
Vad är WLTP
WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.
Beskrivning av indelningen
-
Låg belastning (Low):
Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.
-
Medel belastning (Medium):
Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.
-
Hög belastning (High):
Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.
-
Extra hög belastning (Extra High):
Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.
-
Blandad körning (Combined):
Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.
Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.
NEDC körcykel för Diesel
- CO2 Stad 148 g/km
- CO2 Landsväg 115 g/km
- Förbrukning Stad 5.6 l/100km
- Förbrukning Landsväg 4.3 l/100km
Vad är NEDC
NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.