Mercedes-Benz Sprinter

Mercedes-Benz Sprinter

RKJ86G - W1V9076331P367829
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2021 Modellår
  • Lätt lastbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 150 HK Hästkrafter
  • 9.9 l/100km Förbrukning
  • 258 g/km Utsläpp
  • 5 793 mil Mätarställning
  • 4 Ägare Brukare
  • 10 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande lätta lastbilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer RKJ86G
  • Chassinr / VIN W1V9076331P367829
  • Fabrikat Mercedes-Benz
  • Modell Sprinter
  • Fordonsår / Modellår 2021 / 2021
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2021-06-22
  • Trafik i Sverige 2021-07-12
  • Antal ägare 3
  • Senaste ägarbyte 2023-06-15
  • Senast besiktigad 2024-08-13
  • Mätarställning (besiktning) 5 793 mil
  • Nästa besiktning senast 2026-08-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 25274 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 7332 SEK
  • Skattemånad Nov, Mar, Jul
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Ja

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 5 793 mil vid en besiktning för 4 månader sedan.

Vi uppskattar att den lätta lastbilen körs 1 825 mil om året och att mätarställningen idag är ca 6 473 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning6 473 mil2024-12-27

  • Besiktning5 793 mil2024-08-13

  • Registrerad0 mil2021-06-22

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-08-13

    Godkänd kontrollbesiktning vid 5 793 mil.

  • Ägarbyte2023-06-15

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2022-01-20

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2021-07-12

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2021-07-12

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2021-07-12

    Påställd och får användas i trafik.

  • Förregistrerad2021-06-22

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Besiktigad2021-06-22

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Trafikstatus2021-06-22

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2021-06-22

    Ny ägare registrerad.

  • TillverkadJune 2021

    Den lätta lastbilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 150 HK / 110 kW
  • Motorvolym 1950 cm3
  • Toppfart 155 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 74 dB
  • Passagerare 2 st + förare
  • Draganordning Ja Annan

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Skåpbil
  • Längd 5932 mm
  • Bredd 2020 mm
  • Höjd 2620 mm
  • Tjänstevikt 2356 kg
  • Totalvikt 3500 kg
  • Lastvikt 1144 kg
  • Släpvagnsvikt 2000 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 750 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 750 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 3665 mm
  • Däck fram 235/65R 16C 115/113
  • Däck bak 235/65R 16C 115/113
  • Fälg fram 6,5Jx16 ET54
  • Fälg bak 6,5Jx16 ET54

Övrigt

  • Fordonskategori EU N1
  • Typgodkännandenr. e1*2007/46*0301*23
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 275 g/km
  • CO2 Medel 234 g/km
  • CO2 Hög 225 g/km
  • CO2 Extra Hög 296 g/km
  • CO2 Blandad 258 g/km
  • Förbrukning Låg 10.5 l/100km
  • Förbrukning Medel 8.9 l/100km
  • Förbrukning Hög 8.6 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 11.3 l/100km
  • Förbrukning Blandad 9.9 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 184 g/km
  • CO2 Landsväg 193 g/km
  • Förbrukning Stad 7 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 7.3 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.