Volvo XC60

Volvo XC60

RFM128 - YV1UZA8VCK1198860
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2019 Modellår
  • Personbil Typ
  • Grå
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 4WD Drivhjul
  • 190 HK Hästkrafter
  • 7 l/100km Förbrukning
  • 183 g/km Utsläpp
  • 20 698 mil Mätarställning
  • 3 Ägare Brukare
  • 11 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer RFM128
  • Chassinr / VIN YV1UZA8VCK1198860
  • Fabrikat Volvo
  • Modell XC60
  • Fordonsår / Modellår 2018 / 2019
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2018-06-04
  • Trafik i Sverige 2018-06-26
  • Antal ägare 3
  • Senaste ägarbyte 2019-02-01
  • Senast besiktigad 2024-09-30
  • Mätarställning (besiktning) 20 698 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-11-30

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 20 698 mil vid en besiktning för 3 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 3 869 mil om året och att mätarställningen idag är ca 21 567 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning21 567 mil2024-12-21

  • Besiktning20 698 mil2024-09-30

  • Besiktning15 888 mil2023-07-06

  • Besiktning9 033 mil2021-07-01

  • Registrerad0 mil2018-06-04

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-09-30

    Godkänd kontrollbesiktning vid 20 698 mil.

  • Besiktigad2023-07-06

    Godkänd kontrollbesiktning vid 15 888 mil.

  • Besiktigad2021-07-01

    Godkänd kontrollbesiktning vid 9 033 mil.

  • Ägarbyte2019-02-01

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2018-06-29

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2018-06-29

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2018-06-26

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2018-06-26

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Trafikstatus2018-06-04

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Förregistrerad2018-06-04

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Besiktigad2018-06-04

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • TillverkadJune 2018

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 190 HK / 140 kW
  • Motorvolym 1969 cm3
  • Toppfart 205 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 68 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Grå
  • Kaross Stationsvagn Kombivagn
  • Längd 4688 mm
  • Bredd 1902 mm
  • Höjd 1641 mm
  • Tjänstevikt 1984 kg
  • Totalvikt 2450 kg
  • Lastvikt 466 kg
  • Släpvagnsvikt 2400 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1050 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1800 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar Okänd
  • Axelavstånd 2865 mm
  • Däck fram 235/60R18 103V
  • Däck bak 235/60R18 103V
  • Fälg fram 7.5Jx18x50.5
  • Fälg bak 7.5Jx18x50.5

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1G
  • Typgodkännandenr. e4*2007/46*1220*02
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 218 g/km
  • CO2 Medel 185 g/km
  • CO2 Hög 157 g/km
  • CO2 Extra Hög 191 g/km
  • CO2 Blandad 183 g/km
  • Förbrukning Låg 8.4 l/100km
  • Förbrukning Medel 7.1 l/100km
  • Förbrukning Hög 6 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 7.2 l/100km
  • Förbrukning Blandad 7 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 165 g/km
  • CO2 Landsväg 132 g/km
  • Förbrukning Stad 6.3 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 5 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.