-
2020 Modellår
-
Personbil Typ
-
Okänd Färg
-
Bensin, El Bränsle
-
2WD Drivhjul
-
92 HK Hästkrafter
-
6.1 l/100km Förbrukning
-
139 g/km Utsläpp
-
1 879 mil Mätarställning
-
3 Ägare Brukare
-
11 Händelser I Historiken
Jag vill veta..
- Registreringsnummer RFC96B
- Chassinr / VIN VF1RJB00465528506
- Fabrikat Renault
- Modell Captur (E-Tech Plug-In H
- Fordonsår / Modellår 2020 / 2020
- Status Avställd
- Import / Införsel Nej
- Först registrerad 2020-11-27
- Trafik i Sverige 2020-12-23
- Antal ägare 2
- Senaste ägarbyte 2024-10-30
- Senast besiktigad 2023-09-13
- Mätarställning (besiktning) 1 879 mil
- Nästa besiktning senast 2025-09-30
- Miljöklass Hybrid
- Utsläppsklass Laddhybrid
- Försäkring Jämför försäkring
- Årlig skatt 360 SEK
- Skattemånad November
- Kreditköp Nej
- Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
- Leasad Nej
Endast inloggade medlemmar kan se ägarinformation.
Bli medlem gratis direkt med bankID.
Varför behöver jag logga in?Ramavtalsanvändare?
Logga in med ditt företags e-postadress.Bli medlem gratis och se vem som äger bilen gratis, bilägare helt utan kostnad, vem har ägt bilen i 5 månader. Se alla personens fordon samt ägarinformation.
Skapa ett konto enkelt och säkert med bankID, direkt utan kostnad. Du kommer kunna se medelåldern för de privata ägarna och all anledningar kontaktinformation.
Ägarhistorik
-
Privatperson2024-05-14
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla ägare av bilen.
-
Bilhandlare2024-04-25
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla ägare av bilen.
-
Privatperson2024-05-14
Skapa ett konto enkelt och säkert med bankID och se alla fordon och ägarinformation.
-
Bilhandlare2024-04-23
även alla bilhandlare som har ägt bilen. . -
Företag2021-03-10
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla företags som har ägt bilen.
-
Finans / Leasingbolag2021-01-12
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla finansbolag som har ägt bilen.
Senaste raporterade mätarställning var 1 879 mil vid en besiktning för 1 år och 3 månader sedan.
Vi uppskattar att bilen körs 657 mil om året och att mätarställningen idag är ca 2 623 mil.
Mätarställningshistorik
-
Uppskattning2 623 mil2024-10-30
-
Besiktning1 879 mil2023-09-13
-
Registrerad0 mil2020-11-27
-
Annons2024-11-25
Fordonet utannonserad för 229 900 kr.
-
Ägarbyte2024-10-30
Ny ägare registrerad.
-
Trafikstatus2024-10-30
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Besiktigad2023-09-13
Godkänd kontrollbesiktning vid 1 879 mil.
-
Registrerad2020-12-23
Registrerad för trafik i Sverige.
-
Trafikstatus2020-12-23
Påställd och får användas i trafik.
-
Ägarbyte2020-12-23
Ny ägare registrerad.
-
Ägarbyte2020-11-27
Ny ägare registrerad.
-
Besiktigad2020-11-27
Typgodkännande av EEG-intyg.
-
Trafikstatus2020-11-27
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Förregistrerad2020-11-27
Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.
-
TillverkadOctober 2020
Bilen tillverkad.
Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.
Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.
- Motoreffekt 92 HK / 68 kW
- Motorvolym 1598 cm3
- Toppfart 175 km/h
- Drivmedel Bensin, El
- Växellåda Okänd
- Fyrhjulsdrift Nej
- Ljudnivå körning 66 dB
- Passagerare 4 st + förare
- Draganordning Nej
Dimensioner
- Färg Okänd
- Kaross Halvkombi
- Längd 4227 mm
- Bredd 1797 mm
- Höjd 1567 mm
- Tjänstevikt 1648 kg
- Totalvikt 2060 kg
- Lastvikt 412 kg
- Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
- Släp totalvikt (B) Max 1440 kg (Teoretisk)
- Släp totalvikt (B+) Max 2190 kg (Teoretisk)
- Antal axlar 2 axlar
- Axelavstånd 2639 mm
- Däck fram 215/60 R17 (96) H
- Däck bak 215/60 R17 (96) H
- Fälg fram 7.0 J 17 - 35 (C1)A
- Fälg bak 7.0 J 17 - 35 (C1)A
Övrigt
- Fordonskategori EU M1
- Typgodkännandenr. e2*2007/46*0684*07
- Kväveoxider, NOX Okänd
WLTP körcykel för Bensin
- CO2 Låg 168 g/km
- CO2 Medel 122 g/km
- CO2 Hög 109 g/km
- CO2 Extra Hög 163 g/km
- CO2 Blandad 139 g/km
- CO2 Blandad Balanserad 33 g/km
- Förbrukning Låg 7.4 l/100km
- Förbrukning Medel 5.4 l/100km
- Förbrukning Hög 4.8 l/100km
- Förbrukning Extra Hög 7.2 l/100km
- Förbrukning Blandad 6.1 l/100km
- Förbrukning Blandad Balanserad 1.5 l/100km
WLTP körcykel för El
- Räckvidd 52 km
- Räckvidd Stad 63 km
- Elförbrukning Balanserad 136 Wh/km
Vad är WLTP
WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.
Beskrivning av indelningen
-
Låg belastning (Low):
Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.
-
Medel belastning (Medium):
Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.
-
Hög belastning (High):
Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.
-
Extra hög belastning (Extra High):
Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.
-
Blandad körning (Combined):
Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.
Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.
NEDC körcykel för Bensin
- CO2 Stad 109 g/km
- CO2 Landsväg 163 g/km
- Förbrukning Stad 4.8 l/100km
- Förbrukning Landsväg 7.2 l/100km
Vad är NEDC
NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.