Lexus UX250H

Lexus UX250H

RBD46P - JTHU95BH602007660
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2019 Modellår
  • Personbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Bensin, El Bränsle
  • Variomatic Växellåda
  • 4WD Drivhjul
  • 152 HK Hästkrafter
  • 5.8 l/100km Förbrukning
  • 131 g/km Utsläpp
  • 9 655 mil Mätarställning
  • 2 Ägare Brukare
  • 9 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer RBD46P
  • Chassinr / VIN JTHU95BH602007660
  • Fabrikat Lexus
  • Modell UX250H
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2019
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-04-26
  • Trafik i Sverige 2019-08-05
  • Antal ägare 1
  • Senaste ägarbyte 2019-08-05
  • Senast besiktigad 2024-07-17
  • Mätarställning (besiktning) 9 655 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-09-30
  • Miljöklass Hybrid
  • Utsläppsklass Elhybrid
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 852 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 360 SEK
  • Skattemånad November
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Nej

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 9 655 mil vid en besiktning för 5 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 1 825 mil om året och att mätarställningen idag är ca 10 470 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning10 470 mil2024-12-27

  • Besiktning9 655 mil2024-07-17

  • Besiktning6 153 mil2022-08-24

  • Registrerad0 mil2019-04-26

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-07-17

    Godkänd kontrollbesiktning vid 9 655 mil.

  • Besiktigad2022-08-24

    Godkänd kontrollbesiktning vid 6 153 mil.

  • Registrerad2019-08-05

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Trafikstatus2019-08-05

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2019-08-05

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2019-04-26

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Förregistrerad2019-04-26

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Trafikstatus2019-04-26

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2019-04-26

    Ny ägare registrerad.

  • TillverkadMarch 2019

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 152 HK / 112 kW
  • Motorvolym 1987 cm3
  • Toppfart 177 km/h
  • Drivmedel Bensin, El
  • Växellåda Variomatic
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 67 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Halvkombi
  • Längd 4495 mm
  • Bredd 1840 mm
  • Höjd 1540 mm
  • Tjänstevikt 1682 kg
  • Totalvikt 2110 kg
  • Lastvikt 428 kg
  • Släpvagnsvikt 750 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1390 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2140 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar Okänd
  • Axelavstånd 2640 mm
  • Däck fram 215/60R17
  • Däck bak 215/60R17
  • Fälg fram 17X6 1/2J ET40
  • Fälg bak 17X6 1/2J ET40

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e6*2007/46*0263*00
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Bensin

  • CO2 Låg 126 g/km
  • CO2 Medel 113 g/km
  • CO2 Hög 117 g/km
  • CO2 Extra Hög 157 g/km
  • CO2 Blandad 131 g/km
  • Förbrukning Låg 5.6 l/100km
  • Förbrukning Medel 5 l/100km
  • Förbrukning Hög 5.2 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 6.9 l/100km
  • Förbrukning Blandad 5.8 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Bensin

  • CO2 Stad 93 g/km
  • CO2 Landsväg 104 g/km
  • Förbrukning Stad 4.1 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 4.6 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.