Volvo XC60

Volvo XC60

RAA86J - YV1UZK5VXP1257432
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2023 Modellår
  • Personbil Typ
  • Röd
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 4WD Drivhjul
  • 197 HK Hästkrafter
  • 6.5 l/100km Förbrukning
  • 169 g/km Utsläpp
  • 2 386 mil Mätarställning
  • 5 Ägare Brukare
  • 16 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer RAA86J
  • Chassinr / VIN YV1UZK5VXP1257432
  • Fabrikat Volvo
  • Modell XC60
  • Fordonsår / Modellår 2022 / 2023
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2022-09-22
  • Trafik i Sverige 2023-02-14
  • Antal ägare 3
  • Senaste ägarbyte 2024-11-28
  • Senast besiktigad 2024-03-06
  • Mätarställning (besiktning) 2 386 mil
  • Nästa besiktning senast 2026-02-28
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Elhybrid
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 14053 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 4170 SEK
  • Skattemånad Nov, Mar, Jul
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Ja

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 2 386 mil vid en besiktning för 10 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 1 241 mil om året och att mätarställningen idag är ca 3 398 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning3 398 mil2024-12-27

  • Annons2 956 mil2024-08-19

  • Besiktning2 386 mil2024-03-06

  • Besiktning2 321 mil2024-02-23

  • Besiktning2 236 mil2024-02-12

  • Registrerad0 mil2022-09-22

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Trafikstatus2024-11-28

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2024-11-28

    Ny ägare registrerad.

  • Annons2024-08-19

    Fordonet utannonserad för 479 000 kr med en angiven mätarställning på 2 956 mil. Annonsen togs bort efter 1 dag.

  • Ägarbyte2024-08-09

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2024-08-09

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Besiktigad2024-03-06

    Godkänd kontrollbesiktning vid 2 386 mil.

  • Besiktigad2024-02-23

    Ej godkänd kontrollbesiktning vid 2 321 mil.

  • Besiktigad2024-02-12

    Ej godkänd kontrollbesiktning vid 2 236 mil.

  • Trafikstatus2023-02-14

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2023-02-14

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2023-02-14

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2022-10-04

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2022-09-22

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2022-09-22

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Förregistrerad2022-09-22

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Besiktigad2022-09-22

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • TillverkadSeptember 2022

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 197 HK / 145 kW
  • Motorvolym 1969 cm3
  • Toppfart 180 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 68 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Röd
  • Kaross Stationsvagn Kombivagn
  • Längd 4708 mm
  • Bredd 1902 mm
  • Höjd 1643 mm
  • Tjänstevikt 2050 kg
  • Totalvikt 2540 kg
  • Lastvikt 490 kg
  • Släpvagnsvikt 2400 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 960 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1710 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 2865 mm
  • Däck fram 235/55R19 105V
  • Däck bak 235/55R19 105V
  • Fälg fram 7.5Jx19 OS 50.5
  • Fälg bak 7.5Jx19 OS 50.5

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1G
  • Typgodkännandenr. e4*2007/46*1220*17
  • Kväveoxider, NOX 41.7 mg/km

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 202 g/km
  • CO2 Medel 175 g/km
  • CO2 Hög 146 g/km
  • CO2 Extra Hög 173 g/km
  • CO2 Blandad 169 g/km
  • Förbrukning Låg 7.7 l/100km
  • Förbrukning Medel 6.7 l/100km
  • Förbrukning Hög 5.6 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 6.6 l/100km
  • Förbrukning Blandad 6.5 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 165 g/km
  • CO2 Landsväg 132 g/km
  • Förbrukning Stad 6.3 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 5 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.