-
2019 Modellår
-
Personbil Typ
-
Silver Färg
-
Metangas Bränsle
-
Manuell Växellåda
-
2WD Drivhjul
-
131 HK Hästkrafter
-
6.67 l/100km Förbrukning
-
119 g/km Utsläpp
-
6 675 mil Mätarställning
-
5 Ägare Brukare
-
14 Händelser I Historiken
Jag vill veta..
- Registreringsnummer OYN63P
- Chassinr / VIN WVWZZZAUZKP600182
- Fabrikat Volkswagen
- Modell Golf
- Fordonsår / Modellår 2019 / 2019
- Status I Trafik
- Import / Införsel Nej
- Först registrerad 2019-06-27
- Trafik i Sverige 2019-08-29
- Antal ägare 3
- Senaste ägarbyte 2022-11-28
- Senast besiktigad 2024-09-25
- Mätarställning (besiktning) 6 675 mil
- Nästa besiktning senast 2025-11-30
- Miljöklass
- Utsläppsklass Euro6
- Försäkring Jämför försäkring
- Årlig skatt 360 SEK
- Skattemånad Juni
- Kreditköp Nej
- Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
- Leasad Nej
Endast inloggade medlemmar kan se ägarinformation.
Bli medlem gratis direkt med bankID.
Varför behöver jag logga in?Ramavtalsanvändare?
Logga in med ditt företags e-postadress.Bli medlem gratis och se vem som äger bilen gratis, bilägare helt utan kostnad, vem har ägt bilen i 5 månader. Se alla personens fordon samt ägarinformation.
Skapa ett konto enkelt och säkert med bankID, direkt utan kostnad. Du kommer kunna se medelåldern för de privata ägarna och all anledningar kontaktinformation.
Ägarhistorik
-
Privatperson2024-05-14
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla ägare av bilen.
-
Bilhandlare2024-04-25
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla ägare av bilen.
-
Privatperson2024-05-14
Skapa ett konto enkelt och säkert med bankID och se alla fordon och ägarinformation.
-
Bilhandlare2024-04-23
även alla bilhandlare som har ägt bilen. . -
Företag2021-03-10
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla företags som har ägt bilen.
-
Finans / Leasingbolag2021-01-12
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla finansbolag som har ägt bilen.
Senaste raporterade mätarställning var 6 675 mil vid en besiktning för 3 månader sedan.
Vi uppskattar att bilen körs 1 095 mil om året och att mätarställningen idag är ca 6 939 mil.
Mätarställningshistorik
-
Uppskattning6 939 mil2024-12-22
-
Besiktning6 675 mil2024-09-25
-
Annons4 500 mil2022-10-13
-
Besiktning4 312 mil2022-09-16
-
Registrerad0 mil2019-06-27
-
Besiktigad2024-09-25
Godkänd kontrollbesiktning vid 6 675 mil.
-
Trafikstatus2022-11-28
Påställd och får användas i trafik.
-
Ägarbyte2022-11-28
Ny ägare registrerad.
-
Trafikstatus2022-10-13
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Annons2022-10-13
Fordonet utannonserad för 184 900 kr med en angiven mätarställning på 4 500 mil. Annonsen togs bort efter 5 dagar.
-
Ägarbyte2022-10-12
Ny ägare registrerad.
-
Besiktigad2022-09-16
Godkänd kontrollbesiktning vid 4 312 mil.
-
Registrerad2019-08-29
Registrerad för trafik i Sverige.
-
Trafikstatus2019-08-29
Påställd och får användas i trafik.
-
Ägarbyte2019-08-29
Ny ägare registrerad.
-
Ägarbyte2019-08-21
Ny ägare registrerad.
-
Förregistrerad2019-06-27
Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.
-
Ägarbyte2019-06-27
Ny ägare registrerad.
-
Besiktigad2019-06-27
Typgodkännande av EEG-intyg.
-
TillverkadJune 2019
Bilen tillverkad.
Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.
Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.
- Motoreffekt 131 HK / 96 kW
- Motorvolym 1498 cm3
- Toppfart 207 km/h
- Drivmedel Metangas
- Växellåda Manuell
- Fyrhjulsdrift Nej
- Ljudnivå körning 67 dB
- Passagerare 4 st + förare
- Draganordning Nej
Dimensioner
- Färg Silver
- Kaross Stationsvagn Kombivagn
- Längd 4567 mm
- Bredd 1799 mm
- Höjd 1446 mm
- Tjänstevikt 1527 kg
- Totalvikt 1910 kg
- Lastvikt 383 kg
- Släpvagnsvikt 1400 kg
- Släpvagnsvikt obromsad 700 kg
- Släp totalvikt (B) Max 1590 kg (Teoretisk)
- Släp totalvikt (B+) Max 2340 kg (Teoretisk)
- Antal axlar Okänd
- Axelavstånd 2620 mm
- Däck fram 205/55 R16 91V
- Däck bak 205/55 R16 91V
- Fälg fram 6,5Jx16 ET46
- Fälg bak 6,5Jx16 ET46
Övrigt
- Fordonskategori EU M1
- Typgodkännandenr. e1*2007/46*0627*37
- Kväveoxider, NOX Okänd
WLTP körcykel för Metangas
- CO2 Låg 164 g/km
- CO2 Medel 119 g/km
- CO2 Hög 104 g/km
- CO2 Extra Hög 117 g/km
- CO2 Blandad 119 g/km
- Förbrukning Låg 9.15 l/100km
- Förbrukning Medel 6.67 l/100km
- Förbrukning Hög 5.79 l/100km
- Förbrukning Extra Hög 6.51 l/100km
- Förbrukning Blandad 6.67 l/100km
Vad är WLTP
WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.
Beskrivning av indelningen
-
Låg belastning (Low):
Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.
-
Medel belastning (Medium):
Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.
-
Hög belastning (High):
Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.
-
Extra hög belastning (Extra High):
Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.
-
Blandad körning (Combined):
Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.
Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.
NEDC körcykel för Metangas
- CO2 Stad 136 g/km
- CO2 Landsväg 84 g/km
- Förbrukning Stad 7.6 l/100km
- Förbrukning Landsväg 4.7 l/100km
Vad är NEDC
NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.