Ford Transit Custom

Ford Transit Custom

OTA14G - WF0YXXTTGYKP58390
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2019 Modellår
  • Lätt lastbil Typ
  • Mörkgrå
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Manuell Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 107 HK Hästkrafter
  • 7.3 l/100km Förbrukning
  • 192 g/km Utsläpp
  • 30 616 mil Mätarställning
  • 4 Ägare Brukare
  • 14 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande lätta lastbilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer OTA14G
  • Chassinr / VIN WF0YXXTTGYKP58390
  • Fabrikat Ford
  • Modell Transit Custom
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2019
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2020-01-08
  • Trafik i Sverige 2020-11-30
  • Antal ägare 3
  • Senaste ägarbyte 2020-12-10
  • Senast besiktigad 2023-12-04
  • Mätarställning (besiktning) 30 616 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-12-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 12460 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 4987 SEK
  • Skattemånad Aug, Dec, Apr
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Nej

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 30 616 mil vid en besiktning för 1 år sedan.

Vi uppskattar att den lätta lastbilen körs 9 526 mil om året och att mätarställningen idag är ca 40 769 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning40 769 mil2024-12-27

  • Besiktning30 616 mil2023-12-04

  • Annons250 mil2020-09-28

  • Annons250 mil2020-02-06

  • Registrerad0 mil2020-01-08

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2023-12-04

    Godkänd kontrollbesiktning vid 30 616 mil.

  • Ägarbyte2020-12-10

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2020-12-10

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2020-12-09

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2020-12-01

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Trafikstatus2020-11-30

    Påställd och får användas i trafik.

  • Registrerad2020-11-30

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Annons2020-09-28

    Fordonet utannonserad för 280 000 kr med en angiven mätarställning på 250 mil. Annonsen togs bort efter 6 månader.

  • Ägarbyte2020-02-21

    Ny ägare registrerad.

  • Annons2020-02-06

    Fordonet utannonserad för 306 250 kr med en angiven mätarställning på 250 mil. Annonsen togs bort efter 3 månader.

  • Förregistrerad2020-01-08

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Ägarbyte2020-01-08

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2020-01-08

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Besiktigad2020-01-08

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • TillverkadDecember 2019

    Den lätta lastbilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 107 HK / 79 kW
  • Motorvolym 1995 cm3
  • Toppfart 150 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Manuell
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 71 dB
  • Passagerare 2 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Mörkgrå
  • Kaross Skåpbil, Likbil
  • Längd 4972 mm
  • Bredd 2032 mm
  • Höjd 1974 mm
  • Tjänstevikt 2210 kg
  • Totalvikt 2800 kg
  • Lastvikt 590 kg
  • Släpvagnsvikt 2500 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 750 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1450 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 2933 mm
  • Däck fram 215/65R15C 104/102T
  • Däck bak 215/65R15C 104/102T
  • Fälg fram 6.5JX15H2X60.0
  • Fälg bak 6.5JX15H2X60.0

Övrigt

  • Fordonskategori EU N1
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 210 g/km
  • CO2 Medel 178 g/km
  • CO2 Hög 167 g/km
  • CO2 Extra Hög 216 g/km
  • CO2 Blandad 192 g/km
  • Förbrukning Låg 8 l/100km
  • Förbrukning Medel 6.8 l/100km
  • Förbrukning Hög 6.4 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 8.2 l/100km
  • Förbrukning Blandad 7.3 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 194 g/km
  • CO2 Landsväg 154 g/km
  • Förbrukning Stad 7.4 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 5.8 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.