-
2019 Modellår
-
Personbil Typ
-
Silver Färg
-
Bensin, El Bränsle
-
Variomatic Växellåda
-
2WD Drivhjul
-
152 HK Hästkrafter
-
5.3 l/100km Förbrukning
-
119 g/km Utsläpp
-
11 346 mil Mätarställning
-
4 Ägare Brukare
-
13 Händelser I Historiken
Jag vill veta..
- Registreringsnummer NUE94P
- Chassinr / VIN SB1Z53BE00E008402
- Fabrikat Toyota
- Modell Corolla
- Fordonsår / Modellår 2019 / 2019
- Status I Trafik
- Import / Införsel Nej
- Först registrerad 2019-04-12
- Trafik i Sverige 2019-04-24
- Antal ägare 3
- Senaste ägarbyte 2023-12-28
- Senast besiktigad 2024-09-06
- Mätarställning (besiktning) 11 346 mil
- Nästa besiktning senast 2025-11-30
- Miljöklass Hybrid
- Utsläppsklass Elhybrid
- Försäkring Jämför försäkring
- Årlig skatt 360 SEK
- Skattemånad Augusti
- Kreditköp Nej
- Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
- Leasad Ja
Endast inloggade medlemmar kan se ägarinformation.
Bli medlem gratis direkt med bankID.
Varför behöver jag logga in?Ramavtalsanvändare?
Logga in med ditt företags e-postadress.Bli medlem gratis och se vem som äger bilen gratis, bilägare helt utan kostnad, vem har ägt bilen i 5 månader. Se alla personens fordon samt ägarinformation.
Skapa ett konto enkelt och säkert med bankID, direkt utan kostnad. Du kommer kunna se medelåldern för de privata ägarna och all anledningar kontaktinformation.
Ägarhistorik
-
Privatperson2024-05-14
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla ägare av bilen.
-
Bilhandlare2024-04-25
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla ägare av bilen.
-
Privatperson2024-05-14
Skapa ett konto enkelt och säkert med bankID och se alla fordon och ägarinformation.
-
Bilhandlare2024-04-23
även alla bilhandlare som har ägt bilen. . -
Företag2021-03-10
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla företags som har ägt bilen.
-
Finans / Leasingbolag2021-01-12
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla finansbolag som har ägt bilen.
Senaste raporterade mätarställning var 11 346 mil vid en besiktning för 4 månader sedan.
Vi uppskattar att bilen körs 1 716 mil om året och att mätarställningen idag är ca 11 868 mil.
Mätarställningshistorik
-
Uppskattning11 868 mil2024-12-26
-
Besiktning11 346 mil2024-09-06
-
Besiktning9 700 mil2023-09-28
-
Besiktning6 217 mil2021-12-03
-
Registrerad0 mil2019-04-12
-
Besiktigad2024-09-06
Godkänd kontrollbesiktning vid 11 346 mil.
-
Ägarbyte2023-12-28
Ny ägare registrerad.
-
Ägarbyte2023-12-27
Ny ägare registrerad.
-
Besiktigad2023-09-28
Godkänd kontrollbesiktning vid 9 700 mil.
-
Besiktigad2021-12-03
Godkänd kontrollbesiktning vid 6 217 mil.
-
DITEC®2021-05-27
Grundbehandling (Lackkonservering) utförd.
-
Trafikstatus2019-04-24
Påställd och får användas i trafik.
-
Ägarbyte2019-04-24
Ny ägare registrerad.
-
Registrerad2019-04-24
Registrerad för trafik i Sverige.
-
Ägarbyte2019-04-12
Ny ägare registrerad.
-
Besiktigad2019-04-12
Typgodkännande av EEG-intyg.
-
Trafikstatus2019-04-12
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Förregistrerad2019-04-12
Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.
-
TillverkadMarch 2019
Bilen tillverkad.
Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.
Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.
- Motoreffekt 152 HK / 112 kW
- Motorvolym 1987 cm3
- Toppfart 180 km/h
- Drivmedel Bensin, El
- Växellåda Variomatic
- Fyrhjulsdrift Nej
- Ljudnivå körning 67 dB
- Passagerare 4 st + förare
- Draganordning Nej
Dimensioner
- Färg Silver
- Kaross Stationsvagn Kombivagn
- Längd 4650 mm
- Bredd 1790 mm
- Höjd 1435 mm
- Tjänstevikt 1586 kg
- Totalvikt 1955 kg
- Lastvikt 369 kg
- Släpvagnsvikt 750 kg
- Släpvagnsvikt obromsad 450 kg
- Släp totalvikt (B) Max 1545 kg (Teoretisk)
- Släp totalvikt (B+) Max 2295 kg (Teoretisk)
- Antal axlar Okänd
- Axelavstånd 2700 mm
- Däck fram 225/45R17
- Däck bak 225/45R17
- Fälg fram 17X7 1/2J ET40
- Fälg bak 17X7 1/2J ET40
Övrigt
- Fordonskategori EU M1
- Typgodkännandenr. e6*2007/46*0318*01
- Kväveoxider, NOX Okänd
WLTP körcykel för Bensin
- CO2 Låg 121 g/km
- CO2 Medel 126 g/km
- CO2 Hög 92 g/km
- CO2 Extra Hög 139 g/km
- CO2 Blandad 119 g/km
- Förbrukning Låg 5.4 l/100km
- Förbrukning Medel 5.6 l/100km
- Förbrukning Hög 4.1 l/100km
- Förbrukning Extra Hög 6.1 l/100km
- Förbrukning Blandad 5.3 l/100km
Vad är WLTP
WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.
Beskrivning av indelningen
-
Låg belastning (Low):
Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.
-
Medel belastning (Medium):
Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.
-
Hög belastning (High):
Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.
-
Extra hög belastning (Extra High):
Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.
-
Blandad körning (Combined):
Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.
Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.
NEDC körcykel för Bensin
- CO2 Stad 82 g/km
- CO2 Landsväg 92 g/km
- Förbrukning Stad 3.6 l/100km
- Förbrukning Landsväg 4 l/100km
Vad är NEDC
NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.