-
2024 Modellår
-
Personbil Typ
-
Vit Färg
-
Bensin Bränsle
-
Automat Växellåda
-
2WD Drivhjul
-
110 HK Hästkrafter
-
5.9 l/100km Förbrukning
-
134 g/km Utsläpp
-
0 mil Mätarställning
-
3 Ägare Brukare
-
9 Händelser I Historiken
Jag vill veta..
- Registreringsnummer NRA339
- Chassinr / VIN WVGZZZCS5RY007924
- Fabrikat Volkswagen
- Modell Taigo
- Fordonsår / Modellår 2023 / 2024
- Status I Trafik
- Import / Införsel Nej
- Först registrerad 2023-08-03
- Trafik i Sverige 2024-02-09
- Antal ägare 1
- Senaste ägarbyte 2024-02-09
- Senast besiktigad 2023-08-03
- Mätarställning (besiktning) 0 mil
- Nästa besiktning senast 2027-02-28
- Miljöklass
- Utsläppsklass Euro6
- Försäkring Jämför försäkring
- Malus skatt (År 1–3) 6898 SEK
- Årlig skatt (År 4–) 866 SEK
- Skattemånad Feb, Jun, Okt
- Kreditköp Nej
- Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
- Leasad Ja
Endast inloggade medlemmar kan se ägarinformation.
Bli medlem gratis direkt med bankID.
Varför behöver jag logga in?Ramavtalsanvändare?
Logga in med ditt företags e-postadress.Bli medlem gratis och se vem som äger bilen gratis, bilägare helt utan kostnad, vem har ägt bilen i 5 månader. Se alla personens fordon samt ägarinformation.
Skapa ett konto enkelt och säkert med bankID, direkt utan kostnad. Du kommer kunna se medelåldern för de privata ägarna och all anledningar kontaktinformation.
Ägarhistorik
-
Privatperson2024-05-14
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla ägare av bilen.
-
Bilhandlare2024-04-25
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla ägare av bilen.
-
Privatperson2024-05-14
Skapa ett konto enkelt och säkert med bankID och se alla fordon och ägarinformation.
-
Bilhandlare2024-04-23
även alla bilhandlare som har ägt bilen. . -
Företag2021-03-10
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla företags som har ägt bilen.
-
Finans / Leasingbolag2021-01-12
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla finansbolag som har ägt bilen.
Det finns ingen mätarställning tillgänglig för detta fordon.
-
Ägarbyte2024-02-09
Ny ägare registrerad.
-
Trafikstatus2024-02-09
Påställd och får användas i trafik.
-
Registrerad2024-02-09
Registrerad för trafik i Sverige.
-
Ägarbyte2024-02-01
Ny ägare registrerad.
-
Annons2023-11-20
Fordonet utannonserad för 321 700 kr. Annonsen togs bort efter 2 månader.
-
Besiktigad2023-08-03
Typgodkännande av EEG-intyg.
-
Trafikstatus2023-08-03
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Förregistrerad2023-08-03
Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.
-
Ägarbyte2023-08-03
Ny ägare registrerad.
-
TillverkadJuly 2023
Bilen tillverkad.
Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.
Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.
- Motoreffekt 110 HK / 81 kW
- Motorvolym 999 cm3
- Toppfart 191 km/h
- Drivmedel Bensin
- Växellåda Automat
- Fyrhjulsdrift Nej
- Ljudnivå körning 68 dB
- Passagerare 4 st + förare
- Draganordning Nej
Dimensioner
- Färg Vit
- Kaross Stationsvagn Kombivagn
- Längd 4269 mm
- Bredd 1757 mm
- Höjd 1497 mm
- Tjänstevikt 1297 kg
- Totalvikt 1700 kg
- Lastvikt 403 kg
- Släpvagnsvikt 1100 kg
- Släpvagnsvikt obromsad 620 kg
- Släp totalvikt (B) Max 1800 kg (Teoretisk)
- Släp totalvikt (B+) Max 2550 kg (Teoretisk)
- Antal axlar 2 axlar
- Axelavstånd 2554 mm
- Däck fram 205/55 R17 91V
- Däck bak 205/55 R17 91V
- Fälg fram 6,5JX17 ET39
- Fälg bak 6,5JX17 ET39
Övrigt
- Fordonskategori EU M1
- Typgodkännandenr. e13*2018/858*00140*06
- Kväveoxider, NOX Okänd
WLTP körcykel för Bensin
- CO2 Låg 172 g/km
- CO2 Medel 130 g/km
- CO2 Hög 116 g/km
- CO2 Extra Hög 138 g/km
- CO2 Blandad 134 g/km
- Förbrukning Låg 7.6 l/100km
- Förbrukning Medel 5.7 l/100km
- Förbrukning Hög 5.1 l/100km
- Förbrukning Extra Hög 6.1 l/100km
- Förbrukning Blandad 5.9 l/100km
Vad är WLTP
WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.
Beskrivning av indelningen
-
Låg belastning (Low):
Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.
-
Medel belastning (Medium):
Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.
-
Hög belastning (High):
Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.
-
Extra hög belastning (Extra High):
Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.
-
Blandad körning (Combined):
Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.
Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.