Volvo XC40

Volvo XC40

MDB186 - YV1XZ72BCK2095745
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2019 Modellår
  • Personbil Typ
  • Svart
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 4WD Drivhjul
  • 150 HK Hästkrafter
  • 6.4 l/100km Förbrukning
  • 167 g/km Utsläpp
  • 11 818 mil Mätarställning
  • 4 Ägare Brukare
  • 15 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer MDB186
  • Chassinr / VIN YV1XZ72BCK2095745
  • Fabrikat Volvo
  • Modell XC40
  • Fordonsår / Modellår 2018 / 2019
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2018-10-30
  • Trafik i Sverige 2018-11-09
  • Antal ägare 3
  • Senaste ägarbyte 2023-04-01
  • Senast besiktigad 2024-08-27
  • Mätarställning (besiktning) 11 818 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-10-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 6434 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 3211 SEK
  • Skattemånad Nov, Mar, Jul
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Ja

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 11 818 mil vid en besiktning för 4 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 1 533 mil om året och att mätarställningen idag är ca 12 330 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning12 330 mil2024-12-27

  • Besiktning11 818 mil2024-08-27

  • Besiktning10 245 mil2023-08-25

  • Annons9 909 mil2023-02-21

  • Besiktning6 903 mil2021-09-24

  • Registrerad0 mil2018-10-30

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-08-27

    Godkänd kontrollbesiktning vid 11 818 mil.

  • Besiktigad2023-08-25

    Godkänd kontrollbesiktning vid 10 245 mil.

  • Trafikstatus2023-04-01

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2023-04-01

    Ny ägare registrerad.

  • Annons2023-02-21

    Fordonet utannonserad för 269 900 kr med en angiven mätarställning på 9 909 mil. Annonsen togs bort efter 1 månad.

  • Trafikstatus2023-02-09

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2023-02-06

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2021-09-24

    Godkänd kontrollbesiktning vid 6 903 mil.

  • Trafikstatus2018-11-09

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2018-11-09

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2018-11-09

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Förregistrerad2018-10-30

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Besiktigad2018-10-30

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Trafikstatus2018-10-30

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2018-10-30

    Ny ägare registrerad.

  • TillverkadOctober 2018

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 150 HK / 110 kW
  • Motorvolym 1969 cm3
  • Toppfart 200 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 71 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Svart
  • Kaross Stationsvagn Kombivagn
  • Längd 4425 mm
  • Bredd 1873 mm
  • Höjd 1632 mm
  • Tjänstevikt 1772 kg
  • Totalvikt 2240 kg
  • Lastvikt 468 kg
  • Släpvagnsvikt 2000 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1260 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2010 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar Okänd
  • Axelavstånd 2702 mm
  • Däck fram 245/45R20 99V
  • Däck bak 245/45R20 99V
  • Fälg fram 8Jx20x50.5
  • Fälg bak 8Jx20x50.5

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1G
  • Typgodkännandenr. e9*2007/46*3146*04
  • Kväveoxider, NOX 61.7 mg/km

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 212 g/km
  • CO2 Medel 165 g/km
  • CO2 Hög 142 g/km
  • CO2 Extra Hög 173 g/km
  • CO2 Blandad 167 g/km
  • Förbrukning Låg 8.1 l/100km
  • Förbrukning Medel 6.3 l/100km
  • Förbrukning Hög 5.4 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 6.6 l/100km
  • Förbrukning Blandad 6.4 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 167 g/km
  • CO2 Landsväg 128 g/km
  • Förbrukning Stad 6.3 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 4.9 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.