-
2022 Modellår
-
Personbil Typ
-
Silver Färg
-
Diesel Bränsle
-
Automat Växellåda
-
4WD Drivhjul
-
235 HK Hästkrafter
-
6.9 l/100km Förbrukning
-
180 g/km Utsläpp
-
10 089 mil Mätarställning
-
5 Ägare Brukare
-
15 Händelser I Historiken
Jag vill veta..
- Registreringsnummer LXN31B
- Chassinr / VIN YV1UZK2UCN1962815
- Fabrikat Volvo
- Modell XC60
- Fordonsår / Modellår 2021 / 2022
- Status I Trafik
- Import / Införsel Nej
- Först registrerad 2021-10-06
- Trafik i Sverige 2021-10-12
- Antal ägare 4
- Senaste ägarbyte 2023-05-25
- Senast besiktigad 2024-10-07
- Mätarställning (besiktning) 10 089 mil
- Nästa besiktning senast 2026-10-31
- Miljöklass
- Utsläppsklass Elhybrid
- Försäkring Jämför försäkring
- Malus skatt (År 1–3) 13924 SEK
- Årlig skatt (År 4–) 4561 SEK
- Skattemånad Apr, Aug, Dec
- Kreditköp Nej
- Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
- Leasad Nej
Endast inloggade medlemmar kan se ägarinformation.
Bli medlem gratis direkt med bankID.
Varför behöver jag logga in?Ramavtalsanvändare?
Logga in med ditt företags e-postadress.Bli medlem gratis och se vem som äger bilen gratis, bilägare helt utan kostnad, vem har ägt bilen i 5 månader. Se alla personens fordon samt ägarinformation.
Skapa ett konto enkelt och säkert med bankID, direkt utan kostnad. Du kommer kunna se medelåldern för de privata ägarna och all anledningar kontaktinformation.
Ägarhistorik
-
Privatperson2024-05-14
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla ägare av bilen.
-
Bilhandlare2024-04-25
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla ägare av bilen.
-
Privatperson2024-05-14
Skapa ett konto enkelt och säkert med bankID och se alla fordon och ägarinformation.
-
Bilhandlare2024-04-23
även alla bilhandlare som har ägt bilen. . -
Företag2021-03-10
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla företags som har ägt bilen.
-
Finans / Leasingbolag2021-01-12
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla finansbolag som har ägt bilen.
Senaste raporterade mätarställning var 10 089 mil vid en besiktning för 2 månader sedan.
Vi uppskattar att bilen körs 3 796 mil om året och att mätarställningen idag är ca 10 880 mil.
Mätarställningshistorik
-
Uppskattning10 880 mil2024-12-22
-
Besiktning10 089 mil2024-10-07
-
Annons2 183 mil2022-09-09
-
Registrerad0 mil2021-10-06
-
Besiktigad2024-10-07
Godkänd kontrollbesiktning vid 10 089 mil.
-
Trafikstatus2023-05-25
Påställd och får användas i trafik.
-
Ägarbyte2023-05-25
Ny ägare registrerad.
-
Ägarbyte2023-05-24
Ny ägare registrerad.
-
Ägarbyte2023-05-17
Ny ägare registrerad.
-
Trafikstatus2023-05-17
Påställd och får användas i trafik.
-
Annons2022-09-09
Fordonet utannonserad för 589 000 kr med en angiven mätarställning på 2 183 mil. Annonsen togs bort efter 8 månader.
-
Trafikstatus2022-09-07
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Ägarbyte2021-10-12
Ny ägare registrerad.
-
Registrerad2021-10-12
Registrerad för trafik i Sverige.
-
Trafikstatus2021-10-12
Påställd och får användas i trafik.
-
Förregistrerad2021-10-06
Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.
-
Besiktigad2021-10-06
Typgodkännande av EEG-intyg.
-
Ägarbyte2021-10-06
Ny ägare registrerad.
-
Trafikstatus2021-10-06
Avställd och får ej användas i trafik.
-
TillverkadOctober 2021
Bilen tillverkad.
Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.
Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.
- Motoreffekt 235 HK / 173 kW
- Motorvolym 1969 cm3
- Toppfart 180 km/h
- Drivmedel Diesel
- Växellåda Automat
- Fyrhjulsdrift Ja
- Ljudnivå körning 68 dB
- Passagerare 4 st + förare
- Draganordning Nej
Dimensioner
- Färg Silver
- Kaross Stationsvagn Kombivagn
- Längd 4708 mm
- Bredd 1939 mm
- Höjd 1641 mm
- Tjänstevikt 2117 kg
- Totalvikt 2540 kg
- Lastvikt 423 kg
- Släpvagnsvikt 2400 kg
- Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
- Släp totalvikt (B) Max 960 kg (Teoretisk)
- Släp totalvikt (B+) Max 1710 kg (Teoretisk)
- Antal axlar 2 axlar
- Axelavstånd 2865 mm
- Däck fram 265/35R22 102V
- Däck bak 265/35R22 102V
- Fälg fram 9Jx22x44.5
- Fälg bak 9Jx22x44.5
Övrigt
- Fordonskategori EU M1G
- Typgodkännandenr. e4*2007/46*1220*13
- Kväveoxider, NOX 41.7 mg/km
WLTP körcykel för Diesel
- CO2 Låg 214 g/km
- CO2 Medel 179 g/km
- CO2 Hög 159 g/km
- CO2 Extra Hög 187 g/km
- CO2 Blandad 180 g/km
- Förbrukning Låg 8.2 l/100km
- Förbrukning Medel 6.8 l/100km
- Förbrukning Hög 6.1 l/100km
- Förbrukning Extra Hög 7.1 l/100km
- Förbrukning Blandad 6.9 l/100km
Vad är WLTP
WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.
Beskrivning av indelningen
-
Låg belastning (Low):
Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.
-
Medel belastning (Medium):
Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.
-
Hög belastning (High):
Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.
-
Extra hög belastning (Extra High):
Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.
-
Blandad körning (Combined):
Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.
Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.
NEDC körcykel för Diesel
- CO2 Stad 171 g/km
- CO2 Landsväg 133 g/km
- Förbrukning Stad 6.5 l/100km
- Förbrukning Landsväg 5 l/100km
Vad är NEDC
NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.