Volvo V90 Cross Country

Volvo V90 Cross Country

LXD27C - YV1PZK5V0P1162956
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2023 Modellår
  • Personbil Typ
  • Ljusgrå
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 4WD Drivhjul
  • 197 HK Hästkrafter
  • 6.4 l/100km Förbrukning
  • 166 g/km Utsläpp
  • 1 926 mil Mätarställning
  • 6 Ägare Brukare
  • 16 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer LXD27C
  • Chassinr / VIN YV1PZK5V0P1162956
  • Fabrikat Volvo
  • Modell V90 Cross Country
  • Fordonsår / Modellår 2022 / 2023
  • Status Avställd
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2022-10-24
  • Trafik i Sverige 2023-01-10
  • Antal ägare 4
  • Senaste ägarbyte 2024-12-19
  • Senast besiktigad 2023-10-25
  • Mätarställning (besiktning) 1 926 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-10-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Elhybrid
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 13616 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 4064 SEK
  • Skattemånad Dec, Apr, Aug
  • Kreditköp Ja
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Nej

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 1 926 mil vid en besiktning för 1 år och 2 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 1 095 mil om året och att mätarställningen idag är ca 3 190 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning3 190 mil2024-12-19

  • Annons2 677 mil2024-07-01

  • Besiktning1 926 mil2023-10-25

  • Registrerad0 mil2022-10-24

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Ägarbyte2024-12-19

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2024-12-19

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Trafikstatus2024-07-01

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2024-07-01

    Ny ägare registrerad.

  • Annons2024-07-01

    Fordonet utannonserad för 488 000 kr med en angiven mätarställning på 2 677 mil. Annonsen togs bort efter 1 dag.

  • Trafikstatus2024-06-24

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2024-06-24

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2023-10-25

    Godkänd kontrollbesiktning vid 1 926 mil.

  • Ägarbyte2023-01-10

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2023-01-10

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Trafikstatus2023-01-10

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2022-11-07

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2022-10-24

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Trafikstatus2022-10-24

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Förregistrerad2022-10-24

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Ägarbyte2022-10-24

    Ny ägare registrerad.

  • TillverkadOctober 2022

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 197 HK / 145 kW
  • Motorvolym 1969 cm3
  • Toppfart 180 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 67 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Ljusgrå
  • Kaross Stationsvagn Kombivagn
  • Längd 4959 mm
  • Bredd 1903 mm
  • Höjd 1506 mm
  • Tjänstevikt 2067 kg
  • Totalvikt 2510 kg
  • Lastvikt 443 kg
  • Släpvagnsvikt 2400 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 990 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1740 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 2941 mm
  • Däck fram 235/50R19 103V
  • Däck bak 235/50R19 103V
  • Fälg fram 7.5Jx19 OS 50.5
  • Fälg bak 7.5Jx19 OS 50.5

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e4*2007/46*1067*17
  • Kväveoxider, NOX 37.7 mg/km

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 211 g/km
  • CO2 Medel 169 g/km
  • CO2 Hög 143 g/km
  • CO2 Extra Hög 169 g/km
  • CO2 Blandad 166 g/km
  • Förbrukning Låg 8 l/100km
  • Förbrukning Medel 6.4 l/100km
  • Förbrukning Hög 5.5 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 6.5 l/100km
  • Förbrukning Blandad 6.4 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 163 g/km
  • CO2 Landsväg 127 g/km
  • Förbrukning Stad 6.2 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 4.8 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.