Ford Transit Custom

Ford Transit Custom

LMH51Z - WF0ZXXTTGZMJ74270
  • Notering
  • Favorit
Fordonet avregistrerat och skrotad
  • 2021 Modellår
  • Lätt lastbil Typ
  • Svart
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 170 HK Hästkrafter
  • 9 l/100km Förbrukning
  • 235 g/km Utsläpp
  • 9 694 mil Mätarställning
  • 6 Ägare Brukare
  • 17 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande lätta lastbilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer LMH51Z
  • Chassinr / VIN WF0ZXXTTGZMJ74270
  • Fabrikat Ford
  • Modell Transit Custom
  • Fordonsår / Modellår 2021 / 2021
  • Status Avregistrerad
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2021-01-19
  • Trafik i Sverige 2021-02-24
  • Antal ägare 4
  • Senaste ägarbyte
  • Senast besiktigad 2024-02-22
  • Mätarställning (besiktning) 9 694 mil
  • Nästa besiktning senast
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 17642 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 6515 SEK
  • Skattemånad Apr, Aug, Dec
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Nej

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 9 694 mil vid en besiktning för 10 månader sedan.

Mätarställningshistorik

  • Besiktning9 694 mil2024-02-22

  • Annons5 998 mil2023-04-10

  • Registrerad0 mil2021-01-19

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Avregistrerad2024-08-26

    Avregistrerad.

  • Ägarbyte2024-07-16

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2024-07-15

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Besiktigad2024-02-22

    Godkänd kontrollbesiktning vid 9 694 mil.

  • Ägarbyte2023-04-21

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2023-04-21

    Påställd och får användas i trafik.

  • Annons2023-04-10

    Fordonet utannonserad för 429 800 kr med en angiven mätarställning på 5 998 mil. Annonsen togs bort efter 2 veckor.

  • Trafikstatus2023-04-05

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2023-04-04

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2021-02-24

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2021-02-24

    Påställd och får användas i trafik.

  • Registrerad2021-02-24

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2021-02-23

    Ny ägare registrerad.

  • Förregistrerad2021-01-19

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Besiktigad2021-01-19

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Trafikstatus2021-01-19

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2021-01-19

    Ny ägare registrerad.

  • TillverkadJanuary 2021

    Den lätta lastbilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 170 HK / 125 kW
  • Motorvolym 1995 cm3
  • Toppfart 175 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 71 dB
  • Passagerare 5 st + förare
  • Draganordning Ja Annan

Dimensioner

  • Färg Svart
  • Kaross Skåpbil
  • Längd 5339 mm
  • Bredd 2032 mm
  • Höjd 1990 mm
  • Tjänstevikt 2306 kg
  • Totalvikt 3400 kg
  • Lastvikt 1094 kg
  • Släpvagnsvikt 2000 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 750 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 850 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 3300 mm
  • Däck fram 215/65R16C 109 T
  • Däck bak 215/65R16C 109 T
  • Fälg fram 6.5Jx16H2x60.0
  • Fälg bak 6.5Jx16H2x60.0

Övrigt

  • Fordonskategori EU N1
  • Typgodkännandenr. e1*2007/46*1005*19
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 278 g/km
  • CO2 Medel 221 g/km
  • CO2 Hög 201 g/km
  • CO2 Extra Hög 257 g/km
  • CO2 Blandad 235 g/km
  • Förbrukning Låg 10.6 l/100km
  • Förbrukning Medel 8.4 l/100km
  • Förbrukning Hög 7.7 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 9.8 l/100km
  • Förbrukning Blandad 9 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 198 g/km
  • CO2 Landsväg 160 g/km
  • Förbrukning Stad 7.6 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 6.1 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.