Volkswagen T-Roc

Volkswagen T-Roc

LMH30E - WVGZZZA1ZKV090818
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2019 Modellår
  • Personbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 4WD Drivhjul
  • 150 HK Hästkrafter
  • 6.7 l/100km Förbrukning
  • 175 g/km Utsläpp
  • 7 681 mil Mätarställning
  • 3 Ägare Brukare
  • 10 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer LMH30E
  • Chassinr / VIN WVGZZZA1ZKV090818
  • Fabrikat Volkswagen
  • Modell T-Roc
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2019
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-02-28
  • Trafik i Sverige 2019-03-25
  • Antal ägare 1
  • Senaste ägarbyte 2019-03-25
  • Senast besiktigad 2024-03-13
  • Mätarställning (besiktning) 7 681 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-05-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 5620 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 2927 SEK
  • Skattemånad Mar, Jul, Nov
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Ja

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 7 681 mil vid en besiktning för 10 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 1 752 mil om året och att mätarställningen idag är ca 9 068 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning9 068 mil2024-12-27

  • Besiktning7 681 mil2024-03-13

  • Besiktning4 191 mil2022-03-18

  • Registrerad0 mil2019-02-28

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-03-13

    Godkänd kontrollbesiktning vid 7 681 mil.

  • Besiktigad2022-03-18

    Godkänd kontrollbesiktning vid 4 191 mil.

  • Registrerad2019-03-25

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2019-03-25

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2019-03-25

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2019-03-22

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2019-02-28

    Ny ägare registrerad.

  • Förregistrerad2019-02-28

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Trafikstatus2019-02-28

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Besiktigad2019-02-28

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • TillverkadFebruary 2019

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 150 HK / 110 kW
  • Motorvolym 1968 cm3
  • Toppfart 200 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 68 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Stationsvagn Kombivagn
  • Längd 4234 mm
  • Bredd 1819 mm
  • Höjd 1531 mm
  • Tjänstevikt 1594 kg
  • Totalvikt 2040 kg
  • Lastvikt 446 kg
  • Släpvagnsvikt 1700 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1460 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2210 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar Okänd
  • Axelavstånd 2593 mm
  • Däck fram 215/60 R16 95V
  • Däck bak 215/60 R16 95V
  • Fälg fram 6,5Jx16 ET43
  • Fälg bak 6,5Jx16 ET43

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e13*2007/46*1845*08
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 219 g/km
  • CO2 Medel 174 g/km
  • CO2 Hög 151 g/km
  • CO2 Extra Hög 179 g/km
  • CO2 Blandad 175 g/km
  • Förbrukning Låg 8.4 l/100km
  • Förbrukning Medel 6.7 l/100km
  • Förbrukning Hög 5.8 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 6.8 l/100km
  • Förbrukning Blandad 6.7 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 154 g/km
  • CO2 Landsväg 123 g/km
  • Förbrukning Stad 5.8 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 4.7 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.