Renault Master

Renault Master

LFP81A - VF1VA000262920968
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2019 Modellår
  • Lätt lastbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Manuell Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 131 HK Hästkrafter
  • 7.9 l/100km Förbrukning
  • 207 g/km Utsläpp
  • 19 057 mil Mätarställning
  • 3 Ägare Brukare
  • 12 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande lätta lastbilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer LFP81A
  • Chassinr / VIN VF1VA000262920968
  • Fabrikat Renault
  • Modell Master
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2019
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-03-07
  • Trafik i Sverige 2019-09-27
  • Antal ägare 2
  • Senaste ägarbyte 2019-10-03
  • Senast besiktigad 2024-10-03
  • Mätarställning (besiktning) 19 057 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-11-30
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 14268 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 5520 SEK
  • Skattemånad Apr, Aug, Dec
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Nej

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 19 057 mil vid en besiktning för 3 månader sedan.

Vi uppskattar att den lätta lastbilen körs 3 066 mil om året och att mätarställningen idag är ca 19 771 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning19 771 mil2024-12-27

  • Besiktning19 057 mil2024-10-03

  • Besiktning18 887 mil2024-09-23

  • Besiktning12 870 mil2022-09-28

  • Registrerad0 mil2019-03-07

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-10-03

    Godkänd kontrollbesiktning vid 19 057 mil.

  • Besiktigad2024-09-23

    Ej godkänd kontrollbesiktning vid 18 887 mil.

  • Besiktigad2022-09-28

    Godkänd kontrollbesiktning vid 12 870 mil.

  • Trafikstatus2019-10-03

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2019-10-03

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2019-09-30

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Registrerad2019-09-27

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2019-09-27

    Ny ägare registrerad.

  • Annons2019-07-05

    Fordonet utannonserad för 450 000 kr.

  • Förregistrerad2019-03-07

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Trafikstatus2019-03-07

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2019-03-07

    Ny ägare registrerad.

  • TillverkadFebruary 2019

    Den lätta lastbilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 131 HK / 96 kW
  • Motorvolym 2299 cm3
  • Toppfart 148 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Manuell
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 75 dB
  • Passagerare 2 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Lastbil
  • Längd 7030 mm
  • Bredd 2350 mm
  • Höjd 2950 mm
  • Tjänstevikt 2305 kg
  • Totalvikt 3500 kg
  • Lastvikt 1195 kg
  • Släpvagnsvikt 2500 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 750 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 750 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 4332 mm
  • Däck fram 225/65R16C 112/110R
  • Däck bak 225/65R16C 112/110R
  • Fälg fram 6,5J 16-68
  • Fälg bak 6,5J 16-68

Övrigt

  • Fordonskategori EU N1
  • Kväveoxider, NOX 52.6 mg/km

Testdata

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 235 g/km
  • CO2 Landsväg 188 g/km
  • Förbrukning Stad 9 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 7.2 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.