Volvo XC60

Volvo XC60

LFC91A - YV1UZA8VDK1337686
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2019 Modellår
  • Personbil Typ
  • Röd
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 190 HK Hästkrafter
  • 6 l/100km Förbrukning
  • 159 g/km Utsläpp
  • 10 380 mil Mätarställning
  • 3 Ägare Brukare
  • 10 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer LFC91A
  • Chassinr / VIN YV1UZA8VDK1337686
  • Fabrikat Volvo
  • Modell XC60
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2019
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-01-30
  • Trafik i Sverige 2019-02-18
  • Antal ägare 3
  • Senaste ägarbyte 2024-12-10
  • Senast besiktigad 2024-03-13
  • Mätarställning (besiktning) 10 380 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-05-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 5142 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 2750 SEK
  • Skattemånad Apr, Aug, Dec
  • Kreditköp Ja
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Nej

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 10 380 mil vid en besiktning för 10 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 2 080 mil om året och att mätarställningen idag är ca 12 045 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning12 045 mil2024-12-30

  • Besiktning10 380 mil2024-03-13

  • Besiktning6 184 mil2022-03-11

  • Registrerad0 mil2019-01-30

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Ägarbyte2024-12-10

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2024-03-13

    Godkänd kontrollbesiktning vid 10 380 mil.

  • Besiktigad2022-03-11

    Godkänd kontrollbesiktning vid 6 184 mil.

  • Registrerad2019-02-18

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2019-02-18

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2019-02-18

    Påställd och får användas i trafik.

  • Förregistrerad2019-01-30

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Besiktigad2019-01-30

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Trafikstatus2019-01-30

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2019-01-30

    Ny ägare registrerad.

  • TillverkadJanuary 2019

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 190 HK / 140 kW
  • Motorvolym 1969 cm3
  • Toppfart 205 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 68 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Röd
  • Kaross Stationsvagn Kombivagn
  • Längd 4688 mm
  • Bredd 1902 mm
  • Höjd 1641 mm
  • Tjänstevikt 1893 kg
  • Totalvikt 2390 kg
  • Lastvikt 497 kg
  • Släpvagnsvikt 2300 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1110 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1860 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar Okänd
  • Axelavstånd 2865 mm
  • Däck fram 235/60R18 103V
  • Däck bak 235/60R18 103V
  • Fälg fram 7.5Jx18x50.5
  • Fälg bak 7.5Jx18x50.5

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e4*2007/46*1220*04
  • Kväveoxider, NOX 38.7 mg/km

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 194 g/km
  • CO2 Medel 161 g/km
  • CO2 Hög 137 g/km
  • CO2 Extra Hög 164 g/km
  • CO2 Blandad 159 g/km
  • Förbrukning Låg 7.4 l/100km
  • Förbrukning Medel 6.1 l/100km
  • Förbrukning Hög 5.2 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 6.3 l/100km
  • Förbrukning Blandad 6 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 148 g/km
  • CO2 Landsväg 118 g/km
  • Förbrukning Stad 5.6 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 4.5 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.