Toyota Proace City

Toyota Proace City

LDB41W - YAREFYHZRGJ927336
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2020 Modellår
  • Lätt lastbil Typ
  • Svart
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 131 HK Hästkrafter
  • 5.8 l/100km Förbrukning
  • 152 g/km Utsläpp
  • 6 316 mil Mätarställning
  • 6 Ägare Brukare
  • 16 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande lätta lastbilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer LDB41W
  • Chassinr / VIN YAREFYHZRGJ927336
  • Fabrikat Toyota
  • Modell Proace City
  • Fordonsår / Modellår 2020 / 2020
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2020-10-29
  • Trafik i Sverige 2020-11-26
  • Antal ägare 4
  • Senaste ägarbyte 2024-09-18
  • Senast besiktigad 2023-11-11
  • Mätarställning (besiktning) 6 316 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-11-30
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 7639 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 3567 SEK
  • Skattemånad Apr, Aug, Dec
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Ja

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 6 316 mil vid en besiktning för 1 år och 1 månad sedan.

Vi uppskattar att den lätta lastbilen körs 2 080 mil om året och att mätarställningen idag är ca 8 672 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning8 672 mil2024-12-28

  • Annons8 045 mil2024-09-09

  • Besiktning6 316 mil2023-11-11

  • Registrerad0 mil2020-10-29

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Trafikstatus2024-09-18

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2024-09-18

    Ny ägare registrerad.

  • Annons2024-09-09

    Fordonet utannonserad för 199 900 kr med en angiven mätarställning på 8 045 mil. Annonsen togs bort efter 1 vecka.

  • Trafikstatus2024-08-15

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2024-08-13

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2023-11-11

    Godkänd kontrollbesiktning vid 6 316 mil.

  • Ägarbyte2021-07-01

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2021-07-01

    Påställd och får användas i trafik.

  • Trafikstatus2020-11-27

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Registrerad2020-11-26

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2020-11-12

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2020-11-02

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2020-10-29

    Ny ägare registrerad.

  • Förregistrerad2020-10-29

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Besiktigad2020-10-29

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Trafikstatus2020-10-29

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • TillverkadMarch 2020

    Den lätta lastbilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 131 HK / 96 kW
  • Motorvolym 1499 cm3
  • Toppfart 183 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 69 dB
  • Passagerare 2 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Svart
  • Kaross Skåpbil
  • Längd 4403 mm
  • Bredd 1848 mm
  • Höjd 1880 mm
  • Tjänstevikt 1597 kg
  • Totalvikt 2050 kg
  • Lastvikt 453 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 730 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1450 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2200 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 2785 mm
  • Däck fram 205/60 R16
  • Däck bak 205/60 R16
  • Fälg fram - 6.50J16 ET47
  • Fälg bak - 6.50J16 ET47

Övrigt

  • Fordonskategori EU N1
  • Typgodkännandenr. e2*2007/46*0686*01
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 162 g/km
  • CO2 Medel 143 g/km
  • CO2 Hög 132 g/km
  • CO2 Extra Hög 170 g/km
  • CO2 Blandad 152 g/km
  • Förbrukning Låg 6.2 l/100km
  • Förbrukning Medel 5.4 l/100km
  • Förbrukning Hög 5 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 6.5 l/100km
  • Förbrukning Blandad 5.8 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 122 g/km
  • CO2 Landsväg 109 g/km
  • Förbrukning Stad 4.6 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 4.1 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.