Audi A4 Avant

Audi A4 Avant

LBG74A - WAUZZZF4XPA011438
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2023 Modellår
  • Personbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 4WD Drivhjul
  • 204 HK Hästkrafter
  • 5.5 l/100km Förbrukning
  • 145 g/km Utsläpp
  • 0 mil Mätarställning
  • 2 Ägare Brukare
  • 8 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Biluppgifter PRO

För dig som använder Biluppgifter i ditt yrke!

Är du PRO?

Vi vet mycket mer om detta fordon än vad du kan se på vanliga biluppgifter. Genom att använda PRO sparar du inte bara tid i ditt dagliga arbete, utan minskar även risken för misstag som kan påverka era affärer.

Läs mer om PRO
  • Lågt Intresse Hos biluppgifter
  • 8 besök Av Proanvändare
  • 1 300 fordon Utannonserade
  • 23 dagar Gen. säljtid
  • 4300 kr Skatt tillbaka
  • Ja! Momsfri

Prorapporter

Digital servicebok

Servicehistorik direkt från tillverkaren med detaljerad arbetsbeskrivning och åtgärdslista.

Hämta Servicebok

Tillval & Paket

En rapport innehållande nypris på fordonet, samtlig fabriksutrustning, extra tillval och dess pris samt serviceintervall och garantier.

Hämta Tillval & Paket

Kända problem

En rapport med vanliga problem baserat på omfattande statistik från tester och besiktningar anpassat för ålder och mätarställning.

Hämta Kända Problem

Serviceschema

Schemat för fordonets serviceintervall och serviceåtgärder direkt från tillverkaren med åtgärdspunkter och ersättningsdelar.

Hämta Serviceschema

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer LBG74A
  • Chassinr / VIN WAUZZZF4XPA011438
  • Fabrikat Audi
  • Modell A4 Avant
  • Fordonsår / Modellår 2022 / 2023
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2022-08-31
  • Trafik i Sverige 2023-01-31
  • Antal ägare 1
  • Senaste ägarbyte 2023-01-31
  • Senast besiktigad 2022-08-31
  • Mätarställning (besiktning) 0 mil
  • Nästa besiktning senast 2026-01-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Elhybrid
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 10560 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 3318 SEK
  • Skattemånad Aug, Dec, Apr
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Ja

Ägare

Mätarställning

Det finns ingen mätarställning tillgänglig för detta fordon.

Värdering

Historik

  • Ägarbyte2023-01-31

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2023-01-31

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Trafikstatus2023-01-31

    Påställd och får användas i trafik.

  • Annons2022-09-22

    Fordonet utannonserad för 500 000 kr. Annonsen togs bort efter 4 månader.

  • Besiktigad2022-08-31

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Förregistrerad2022-08-31

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Trafikstatus2022-08-31

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2022-08-31

    Ny ägare registrerad.

  • TillverkadAugust 2022

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en ostädad rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 204 HK / 150 kW
  • Motorvolym 1968 cm3
  • Toppfart 210 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 68 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Stationsvagn Kombivagn
  • Längd 4766 mm
  • Bredd 1847 mm
  • Höjd 1446 mm
  • Tjänstevikt 1780 kg
  • Totalvikt 2230 kg
  • Lastvikt 450 kg
  • Släpvagnsvikt 1800 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1270 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2020 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 2829 mm
  • Däck fram 245/40 R18 93H
  • Däck bak 245/40 R18 93H
  • Fälg fram 8,0JX18 ET40
  • Fälg bak 8,0JX18 ET40

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e1*2001/116*0430*87
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 183 g/km
  • CO2 Medel 144 g/km
  • CO2 Hög 124 g/km
  • CO2 Extra Hög 149 g/km
  • CO2 Blandad 145 g/km
  • Förbrukning Låg 7 l/100km
  • Förbrukning Medel 5.5 l/100km
  • Förbrukning Hög 4.7 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 5.7 l/100km
  • Förbrukning Blandad 5.5 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 143 g/km
  • CO2 Landsväg 107 g/km
  • Förbrukning Stad 5.4 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 4.1 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.