Peugeot 308

Peugeot 308

KGL61A - VF3LCYHZPKS135246
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2019 Modellår
  • Personbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • 2WD Drivhjul
  • 131 HK Hästkrafter
  • 4.8 l/100km Förbrukning
  • 127 g/km Utsläpp
  • 2 462 mil Mätarställning
  • 3 Ägare Brukare
  • 10 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer KGL61A
  • Chassinr / VIN VF3LCYHZPKS135246
  • Fabrikat Peugeot
  • Modell 308
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2019
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-03-05
  • Trafik i Sverige 2019-07-30
  • Antal ägare 2
  • Senaste ägarbyte 2019-12-31
  • Senast besiktigad 2024-03-15
  • Mätarställning (besiktning) 2 462 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-05-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 1990 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 1907 SEK
  • Skattemånad April
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Ja

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 2 462 mil vid en besiktning för 9 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 620 mil om året och att mätarställningen idag är ca 2 942 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning2 942 mil2024-12-22

  • Besiktning2 462 mil2024-03-15

  • Besiktning1 204 mil2022-04-13

  • Registrerad0 mil2019-03-05

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-03-15

    Godkänd kontrollbesiktning vid 2 462 mil.

  • Besiktigad2022-04-13

    Godkänd kontrollbesiktning vid 1 204 mil.

  • Ägarbyte2019-12-31

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2019-07-30

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2019-07-30

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2019-07-30

    Påställd och får användas i trafik.

  • Förregistrerad2019-03-05

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Besiktigad2019-03-05

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Trafikstatus2019-03-05

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2019-03-05

    Ny ägare registrerad.

  • TillverkadMarch 2019

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 131 HK / 96 kW
  • Motorvolym 1499 cm3
  • Toppfart 203 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Okänd
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 72 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Fordon Fler Ändamål
  • Längd 4585 mm
  • Bredd 1840 mm
  • Höjd 1470 mm
  • Tjänstevikt 1434 kg
  • Totalvikt 1900 kg
  • Lastvikt 466 kg
  • Släpvagnsvikt 1400 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 680 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1600 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2350 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar Okänd
  • Axelavstånd 2730 mm
  • Däck fram 205/55R16
  • Däck bak 205/55R16
  • Fälg fram 7,0X16
  • Fälg bak 7,0X16

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e2*2007/46*0405*22
  • Kväveoxider, NOX 45.3 mg/km

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 149 g/km
  • CO2 Medel 124 g/km
  • CO2 Hög 111 g/km
  • CO2 Extra Hög 135 g/km
  • CO2 Blandad 127 g/km
  • Förbrukning Låg 5.7 l/100km
  • Förbrukning Medel 4.7 l/100km
  • Förbrukning Hög 4.2 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 5.1 l/100km
  • Förbrukning Blandad 4.8 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 111 g/km
  • CO2 Landsväg 88 g/km
  • Förbrukning Stad 4.2 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 3.3 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.