Peugeot 2008

Peugeot 2008

KEU26F - VR3USHNSXRJ882966
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2024 Modellår
  • Personbil Typ
  • Grå
    Färg
  • Bensin Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 131 HK Hästkrafter
  • 6.1 l/100km Förbrukning
  • 137 g/km Utsläpp
  • 0 mil Mätarställning
  • 2 Ägare Brukare
  • 5 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer KEU26F
  • Chassinr / VIN VR3USHNSXRJ882966
  • Fabrikat Peugeot
  • Modell 2008
  • Fordonsår / Modellår 2024 / 2024
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2024-09-24
  • Trafik i Sverige 2024-11-19
  • Antal ägare 1
  • Senaste ägarbyte 2024-11-19
  • Senast besiktigad 2024-09-24
  • Mätarställning (besiktning) 0 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-11-30
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 7294 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 932 SEK
  • Skattemånad Nov, Mar, Jul
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Ja

Ägare

Mätarställning

Det finns ingen mätarställning tillgänglig för detta fordon.

Värdering

Historik

  • Trafikstatus2024-11-19

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2024-11-19

    Ny ägare registrerad.

  • Förregistrerad2024-09-24

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Ägarbyte2024-09-24

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2024-09-24

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • TillverkadSeptember 2024

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 131 HK / 96 kW
  • Motorvolym 1199 cm3
  • Toppfart 203 km/h
  • Drivmedel Bensin
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 65 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Grå
  • Kaross Fordon Fler Ändamål
  • Längd 4300 mm
  • Bredd 1770 mm
  • Höjd 1550 mm
  • Tjänstevikt 1312 kg
  • Totalvikt 1740 kg
  • Lastvikt 428 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 640 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1760 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2510 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 2605 mm
  • Däck fram 215/65 R16
  • Däck bak 215/65 R16
  • Fälg fram 6.50J16 ET32
  • Fälg bak 6.50J16 ET32

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e2*2007/46*0639*32
  • Kväveoxider, NOX 25.9 mg/km

Testdata

WLTP körcykel för Bensin

  • CO2 Låg 172 g/km
  • CO2 Medel 134 g/km
  • CO2 Hög 116 g/km
  • CO2 Extra Hög 143 g/km
  • CO2 Blandad 137 g/km
  • Förbrukning Låg 7.6 l/100km
  • Förbrukning Medel 5.9 l/100km
  • Förbrukning Hög 5.2 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 6.3 l/100km
  • Förbrukning Blandad 6.1 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.