-
2018 Modellår
-
Personbil Typ
-
Röd Färg
-
Bensin Bränsle
-
Automat Växellåda
-
2WD Drivhjul
-
125 HK Hästkrafter
-
7.4 l/100km Förbrukning
-
166 g/km Utsläpp
-
10 317 mil Mätarställning
-
4 Ägare Brukare
-
13 Händelser I Historiken
Jag vill veta..
- Registreringsnummer JUF125
- Chassinr / VIN WF01XXERK1JA65501
- Fabrikat Ford
- Modell Ecosport
- Fordonsår / Modellår 2018 / 2018
- Status Avställd
- Import / Införsel Nej
- Först registrerad 2018-12-03
- Trafik i Sverige 2019-01-28
- Antal ägare 2
- Senaste ägarbyte 2024-12-04
- Senast besiktigad 2024-10-11
- Mätarställning (besiktning) 10 317 mil
- Nästa besiktning senast 2025-12-31
- Miljöklass
- Utsläppsklass Euro6
- Försäkring Jämför försäkring
- Malus skatt (År 1–3) 4050 SEK
- Årlig skatt (År 4–) 998 SEK
- Skattemånad Okt, Feb, Jun
- Kreditköp Nej
- Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
- Leasad Nej
Endast inloggade medlemmar kan se ägarinformation.
Bli medlem gratis direkt med bankID.
Varför behöver jag logga in?Ramavtalsanvändare?
Logga in med ditt företags e-postadress.Bli medlem gratis och se vem som äger bilen gratis, bilägare helt utan kostnad, vem har ägt bilen i 5 månader. Se alla personens fordon samt ägarinformation.
Skapa ett konto enkelt och säkert med bankID, direkt utan kostnad. Du kommer kunna se medelåldern för de privata ägarna och all anledningar kontaktinformation.
Ägarhistorik
-
Privatperson2024-05-14
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla ägare av bilen.
-
Bilhandlare2024-04-25
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla ägare av bilen.
-
Privatperson2024-05-14
Skapa ett konto enkelt och säkert med bankID och se alla fordon och ägarinformation.
-
Bilhandlare2024-04-23
även alla bilhandlare som har ägt bilen. . -
Företag2021-03-10
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla företags som har ägt bilen.
-
Finans / Leasingbolag2021-01-12
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla finansbolag som har ägt bilen.
Senaste raporterade mätarställning var 10 317 mil vid en besiktning för 3 månader sedan.
Vi uppskattar att bilen körs 1 679 mil om året och att mätarställningen idag är ca 10 620 mil.
Mätarställningshistorik
-
Uppskattning10 620 mil2024-12-16
-
Besiktning10 317 mil2024-10-11
-
Besiktning8 364 mil2023-08-18
-
Besiktning5 066 mil2021-10-27
-
Registrerad0 mil2018-12-03
-
Trafikstatus2024-12-16
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Ägarbyte2024-12-04
Ny ägare registrerad.
-
Besiktigad2024-10-11
Godkänd kontrollbesiktning vid 10 317 mil.
-
Besiktigad2023-08-18
Godkänd kontrollbesiktning vid 8 364 mil.
-
Besiktigad2021-10-27
Godkänd kontrollbesiktning vid 5 066 mil.
-
Trafikstatus2019-01-28
Påställd och får användas i trafik.
-
Ägarbyte2019-01-28
Ny ägare registrerad.
-
Registrerad2019-01-28
Registrerad för trafik i Sverige.
-
Ägarbyte2019-01-25
Ny ägare registrerad.
-
Ägarbyte2018-12-03
Ny ägare registrerad.
-
Besiktigad2018-12-03
Typgodkännande av EEG-intyg.
-
Trafikstatus2018-12-03
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Förregistrerad2018-12-03
Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.
-
TillverkadNovember 2018
Bilen tillverkad.
Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.
Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.
- Motoreffekt 125 HK / 92 kW
- Motorvolym 998 cm3
- Toppfart 180 km/h
- Drivmedel Bensin
- Växellåda Automat
- Fyrhjulsdrift Nej
- Ljudnivå körning 70 dB
- Passagerare 4 st + förare
- Draganordning Nej
Dimensioner
- Färg Röd
- Kaross Halvkombi
- Längd 4325 mm
- Bredd 1765 mm
- Höjd 1663 mm
- Tjänstevikt 1416 kg
- Totalvikt 1770 kg
- Lastvikt 354 kg
- Släpvagnsvikt 1100 kg
- Släpvagnsvikt obromsad 695 kg
- Släp totalvikt (B) Max 1730 kg (Teoretisk)
- Släp totalvikt (B+) Max 2480 kg (Teoretisk)
- Antal axlar Okänd
- Axelavstånd 2519 mm
- Däck fram 205/60 R16 92 H
- Däck bak 205/60 R16 92 H
- Fälg fram 6.5Jx16H2OS37.5
- Fälg bak 6.5Jx16H2OS37.5
Övrigt
- Fordonskategori EU M1
- Typgodkännandenr. e9*2007/46*0092*24
- Kväveoxider, NOX Okänd
WLTP körcykel för Bensin
- CO2 Låg 205 g/km
- CO2 Medel 158 g/km
- CO2 Hög 141 g/km
- CO2 Extra Hög 178 g/km
- CO2 Blandad 166 g/km
- Förbrukning Låg 9.1 l/100km
- Förbrukning Medel 7 l/100km
- Förbrukning Hög 6.3 l/100km
- Förbrukning Extra Hög 7.9 l/100km
- Förbrukning Blandad 7.4 l/100km
Vad är WLTP
WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.
Beskrivning av indelningen
-
Låg belastning (Low):
Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.
-
Medel belastning (Medium):
Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.
-
Hög belastning (High):
Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.
-
Extra hög belastning (Extra High):
Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.
-
Blandad körning (Combined):
Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.
Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.
NEDC körcykel för Bensin
- CO2 Stad 172 g/km
- CO2 Landsväg 120 g/km
- Förbrukning Stad 7.6 l/100km
- Förbrukning Landsväg 5.2 l/100km
Vad är NEDC
NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.