Hyundai I40

Hyundai I40

HXM456 - KMHLD81UGHU134421
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2017 Modellår
  • Personbil Typ
  • Silver
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 141 HK Hästkrafter
  • 4.7 l/100km Förbrukning
  • 123 g/km Utsläpp
  • 27 423 mil Mätarställning
  • 2 Ägare Brukare
  • 13 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer HXM456
  • Chassinr / VIN KMHLD81UGHU134421
  • Fabrikat Hyundai
  • Modell I40
  • Fordonsår / Modellår 2016 / 2017
  • Status Avställd
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2016-12-28
  • Trafik i Sverige 2017-06-09
  • Antal ägare 1
  • Senaste ägarbyte 2017-06-09
  • Senast besiktigad 2024-10-21
  • Mätarställning (besiktning) 27 423 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-12-31

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 27 423 mil vid en besiktning för 2 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 1 022 mil om året och att mätarställningen idag är ca 27 585 mil.

Mätarställningshistorik

  • Besiktning27 423 mil2024-10-21

  • Besiktning26 120 mil2023-07-14

  • Besiktning25 327 mil2022-05-11

  • Besiktning16 398 mil2020-05-18

  • Registrerad0 mil2016-12-28

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Trafikstatus2024-12-18

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Besiktigad2024-10-21

    Godkänd kontrollbesiktning vid 27 423 mil.

  • Besiktigad2023-07-14

    Godkänd kontrollbesiktning vid 26 120 mil.

  • Besiktigad2022-05-11

    Godkänd kontrollbesiktning vid 25 327 mil.

  • Besiktigad2020-05-18

    Godkänd kontrollbesiktning vid 16 398 mil.

  • Dinitrol Center2017-08-25

    Rostskyddsbehandling / DINITROL® Tuff-Kote Dinol utförd.

  • Trafikstatus2017-06-09

    Påställd och får användas i trafik.

  • Registrerad2017-06-09

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2017-06-09

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2016-12-28

    Ny ägare registrerad.

  • Förregistrerad2016-12-28

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Trafikstatus2016-12-28

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Besiktigad2016-11-11

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • TillverkadNovember 2016

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 141 HK / 104 kW
  • Motorvolym 1685 cm3
  • Toppfart 200 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 75 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Silver
  • Kaross Stationsvagn Kombivagn
  • Längd 4775 mm
  • Bredd 1815 mm
  • Höjd 1470 mm
  • Tjänstevikt 1715 kg
  • Totalvikt 2150 kg
  • Lastvikt 435 kg
  • Släpvagnsvikt 1500 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 700 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1350 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2100 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar Okänd
  • Axelavstånd 2770 mm
  • Däck fram 215/50R17 95V
  • Däck bak 215/50R17 95V
  • Fälg fram 7.5Jx17/ET46
  • Fälg bak 7.5Jx17/ET46

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e4*2007/46*0263*14
  • Kväveoxider, NOX 51 mg/km

Testdata

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 136 g/km
  • CO2 Landsväg 116 g/km
  • Förbrukning Stad 5.2 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 4.4 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.