Peugeot Rifter

Peugeot Rifter

HSL90E - VR3ECYHYCLJ599358
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2020 Modellår
  • Personbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Manuell Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 102 HK Hästkrafter
  • 5.5 l/100km Förbrukning
  • 144 g/km Utsläpp
  • 5 136 mil Mätarställning
  • 4 Ägare Brukare
  • 10 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer HSL90E
  • Chassinr / VIN VR3ECYHYCLJ599358
  • Fabrikat Peugeot
  • Modell Rifter
  • Fordonsår / Modellår 2020 / 2020
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2020-02-11
  • Trafik i Sverige 2020-10-23
  • Antal ägare 3
  • Senaste ägarbyte 2022-12-05
  • Senast besiktigad 2023-09-01
  • Mätarställning (besiktning) 5 136 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-09-30
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 6675 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 3282 SEK
  • Skattemånad Mar, Jul, Nov
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Ja

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 5 136 mil vid en besiktning för 1 år och 3 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 1 424 mil om året och att mätarställningen idag är ca 6 996 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning6 996 mil2024-12-21

  • Besiktning5 136 mil2023-09-01

  • Registrerad0 mil2020-02-11

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2023-09-01

    Godkänd kontrollbesiktning vid 5 136 mil.

  • Ägarbyte2022-12-05

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2022-12-01

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2020-10-23

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2020-10-23

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2020-10-23

    Påställd och får användas i trafik.

  • Förregistrerad2020-02-11

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Besiktigad2020-02-11

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Trafikstatus2020-02-11

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2020-02-11

    Ny ägare registrerad.

  • TillverkadFebruary 2020

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 102 HK / 75 kW
  • Motorvolym 1499 cm3
  • Toppfart 172 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Manuell
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 68 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Fordon Fler Ändamål
  • Längd 4403 mm
  • Bredd 1848 mm
  • Höjd 1880 mm
  • Tjänstevikt 1577 kg
  • Totalvikt 2105 kg
  • Lastvikt 528 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1395 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2145 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 2785 mm
  • Däck fram 215/65 R16
  • Däck bak 215/65 R16
  • Fälg fram 6.50J16 (e=47)
  • Fälg bak 6.50J16 (e=47)

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e2*2007/46*0624*07
  • Kväveoxider, NOX 50.5 mg/km

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 147 g/km
  • CO2 Medel 131 g/km
  • CO2 Hög 125 g/km
  • CO2 Extra Hög 167 g/km
  • CO2 Blandad 144 g/km
  • Förbrukning Låg 5.7 l/100km
  • Förbrukning Medel 5 l/100km
  • Förbrukning Hög 4.8 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 6.4 l/100km
  • Förbrukning Blandad 5.5 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 119 g/km
  • CO2 Landsväg 106 g/km
  • Förbrukning Stad 4.5 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 4 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.