Nissan NV300

Nissan NV300

HHW60E - VNVF4000864548953
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2019 Modellår
  • Lätt lastbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Manuell Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 145 HK Hästkrafter
  • 7.2 l/100km Förbrukning
  • 189 g/km Utsläpp
  • 11 855 mil Mätarställning
  • 4 Ägare Brukare
  • 13 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande lätta lastbilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer HHW60E
  • Chassinr / VIN VNVF4000864548953
  • Fabrikat Nissan
  • Modell NV300
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2019
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-12-27
  • Trafik i Sverige 2019-12-30
  • Antal ägare 3
  • Senaste ägarbyte 2021-02-26
  • Senast besiktigad 2024-12-12
  • Mätarställning (besiktning) 11 855 mil
  • Nästa besiktning senast 2026-02-28
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 7036 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 3389 SEK
  • Skattemånad Mar, Jul, Nov
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Ja

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 11 855 mil vid en besiktning för 2 veckor sedan.

Vi uppskattar att den lätta lastbilen körs 2 738 mil om året och att mätarställningen idag är ca 11 930 mil.

Mätarställningshistorik

  • Besiktning11 855 mil2024-12-12

  • Besiktning6 420 mil2022-12-23

  • Annons750 mil2021-02-18

  • Annons750 mil2020-10-23

  • Registrerad0 mil2019-12-27

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-12-12

    Godkänd kontrollbesiktning vid 11 855 mil.

  • Besiktigad2022-12-23

    Godkänd kontrollbesiktning vid 6 420 mil.

  • Ägarbyte2021-02-26

    Ny ägare registrerad.

  • Annons2021-02-18

    Fordonet utannonserad för 281 250 kr med en angiven mätarställning på 750 mil. Annonsen togs bort efter 1 vecka.

  • Ägarbyte2021-02-17

    Ny ägare registrerad.

  • Annons2020-10-23

    Fordonet utannonserad för 318 438 kr med en angiven mätarställning på 750 mil. Annonsen togs bort efter 4 månader.

  • Trafikstatus2020-04-28

    Påställd och får användas i trafik.

  • Trafikstatus2020-01-07

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Registrerad2019-12-30

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2019-12-30

    Ny ägare registrerad.

  • Förregistrerad2019-12-27

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Besiktigad2019-12-27

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Ägarbyte2019-12-27

    Ny ägare registrerad.

  • TillverkadNovember 2019

    Den lätta lastbilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 145 HK / 107 kW
  • Motorvolym 1997 cm3
  • Toppfart 176 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Manuell
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 68 dB
  • Passagerare 2 st + förare
  • Draganordning Ja Annan

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Skåpbil
  • Längd 5399 mm
  • Bredd 1956 mm
  • Höjd 1953 mm
  • Tjänstevikt 1981 kg
  • Totalvikt 3050 kg
  • Lastvikt 1069 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 750 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1200 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 3498 mm
  • Däck fram 215/65R16C(106/104)H
  • Däck bak 215/65R16C(106/104)H
  • Fälg fram 16X6J
  • Fälg bak 16X6J

Övrigt

  • Fordonskategori EU N1
  • Typgodkännandenr. e2*2007/46*0037*25
  • Kväveoxider, NOX 64.6 mg/km

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 221 g/km
  • CO2 Medel 180 g/km
  • CO2 Hög 165 g/km
  • CO2 Extra Hög 204 g/km
  • CO2 Blandad 189 g/km
  • Förbrukning Låg 8.4 l/100km
  • Förbrukning Medel 6.9 l/100km
  • Förbrukning Hög 6.3 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 7.8 l/100km
  • Förbrukning Blandad 7.2 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 150 g/km
  • CO2 Landsväg 145 g/km
  • Förbrukning Stad 5.7 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 5.5 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.