-
2020 Modellår
-
Personbil Typ
-
Vit Färg
-
Bensin, El Bränsle
-
Automat Växellåda
-
2WD Drivhjul
-
181 HK Hästkrafter
-
6.9 l/100km Förbrukning
-
156 g/km Utsläpp
-
7 819 mil Mätarställning
-
5 Ägare Brukare
-
14 Händelser I Historiken
Jag vill veta..
- Registreringsnummer HDG18B
- Chassinr / VIN VR3F4DGZTKY230284
- Fabrikat Peugeot
- Modell 508
- Fordonsår / Modellår 2020 / 2020
- Status I Trafik
- Import / Införsel Nej
- Först registrerad 2020-01-28
- Trafik i Sverige 2020-11-24
- Antal ägare 4
- Senaste ägarbyte 2023-06-21
- Senast besiktigad 2023-12-11
- Mätarställning (besiktning) 7 819 mil
- Nästa besiktning senast 2025-12-31
- Miljöklass Hybrid
- Utsläppsklass Laddhybrid
- Försäkring Jämför försäkring
- Årlig skatt 360 SEK
- Skattemånad Januari
- Kreditköp Nej
- Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
- Leasad Ja
Endast inloggade medlemmar kan se ägarinformation.
Bli medlem gratis direkt med bankID.
Varför behöver jag logga in?Ramavtalsanvändare?
Logga in med ditt företags e-postadress.Bli medlem gratis och se vem som äger bilen gratis, bilägare helt utan kostnad, vem har ägt bilen i 5 månader. Se alla personens fordon samt ägarinformation.
Skapa ett konto enkelt och säkert med bankID, direkt utan kostnad. Du kommer kunna se medelåldern för de privata ägarna och all anledningar kontaktinformation.
Ägarhistorik
-
Privatperson2024-05-14
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla ägare av bilen.
-
Bilhandlare2024-04-25
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla ägare av bilen.
-
Privatperson2024-05-14
Skapa ett konto enkelt och säkert med bankID och se alla fordon och ägarinformation.
-
Bilhandlare2024-04-23
även alla bilhandlare som har ägt bilen. . -
Företag2021-03-10
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla företags som har ägt bilen.
-
Finans / Leasingbolag2021-01-12
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla finansbolag som har ägt bilen.
Senaste raporterade mätarställning var 7 819 mil vid en besiktning för 1 år sedan.
Vi uppskattar att bilen körs 2 226 mil om året och att mätarställningen idag är ca 10 149 mil.
Mätarställningshistorik
-
Uppskattning10 149 mil2024-12-27
-
Besiktning7 819 mil2023-12-11
-
Annons6 213 mil2023-03-24
-
Registrerad0 mil2020-01-28
-
Besiktigad2023-12-11
Godkänd kontrollbesiktning vid 7 819 mil.
-
Trafikstatus2023-06-21
Påställd och får användas i trafik.
-
Ägarbyte2023-06-21
Ny ägare registrerad.
-
Ägarbyte2023-06-14
Ny ägare registrerad.
-
Annons2023-03-24
Fordonet utannonserad för 329 900 kr med en angiven mätarställning på 6 213 mil. Annonsen togs bort efter 2 månader.
-
Trafikstatus2023-02-09
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Ägarbyte2023-02-08
Ny ägare registrerad.
-
Ägarbyte2020-11-24
Ny ägare registrerad.
-
Registrerad2020-11-24
Registrerad för trafik i Sverige.
-
Trafikstatus2020-11-24
Påställd och får användas i trafik.
-
Förregistrerad2020-01-28
Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.
-
Besiktigad2020-01-28
Typgodkännande av EEG-intyg.
-
Ägarbyte2020-01-28
Ny ägare registrerad.
-
Trafikstatus2020-01-28
Avställd och får ej användas i trafik.
-
TillverkadJanuary 2020
Bilen tillverkad.
Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.
Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.
- Motoreffekt 181 HK / 133 kW
- Motorvolym 1598 cm3
- Toppfart 250 km/h
- Drivmedel Bensin, El
- Växellåda Automat
- Fyrhjulsdrift Nej
- Ljudnivå körning 65 dB
- Passagerare 4 st + förare
- Draganordning Nej
Dimensioner
- Färg Vit
- Kaross Stationsvagn Kombivagn
- Längd 4790 mm
- Bredd 1860 mm
- Höjd 1420 mm
- Tjänstevikt 1876 kg
- Totalvikt 2290 kg
- Lastvikt 414 kg
- Släpvagnsvikt obromsad 745 kg
- Släp totalvikt (B) Max 1210 kg (Teoretisk)
- Släp totalvikt (B+) Max 1960 kg (Teoretisk)
- Antal axlar 2 axlar
- Axelavstånd 2800 mm
- Däck fram 215/55 R17
- Däck bak 215/55 R17
- Fälg fram 7.00J17 (e=40)
- Fälg bak 7.00J17 (e=40)
Övrigt
- Fordonskategori EU M1
- Typgodkännandenr. e2*2007/46*0628*06
- Kväveoxider, NOX 17.1 mg/km
WLTP körcykel för Bensin
- CO2 Låg 215 g/km
- CO2 Medel 145 g/km
- CO2 Hög 134 g/km
- CO2 Extra Hög 160 g/km
- CO2 Blandad 156 g/km
- CO2 Blandad Balanserad 34 g/km
- Förbrukning Låg 9.5 l/100km
- Förbrukning Medel 6.4 l/100km
- Förbrukning Hög 5.9 l/100km
- Förbrukning Extra Hög 7.1 l/100km
- Förbrukning Blandad 6.9 l/100km
- Förbrukning Blandad Balanserad 1.5 l/100km
WLTP körcykel för El
- Räckvidd 56 km
- Räckvidd Stad 59 km
- Elförbrukning Balanserad 154 Wh/km
Vad är WLTP
WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.
Beskrivning av indelningen
-
Låg belastning (Low):
Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.
-
Medel belastning (Medium):
Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.
-
Hög belastning (High):
Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.
-
Extra hög belastning (Extra High):
Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.
-
Blandad körning (Combined):
Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.
Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.
NEDC körcykel för Bensin
- CO2 Stad 149 g/km
- CO2 Landsväg 105 g/km
- Förbrukning Stad 6.5 l/100km
- Förbrukning Landsväg 4.6 l/100km
Vad är NEDC
NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.