Hyundai I 30

Hyundai I 30

HCD88B - TMAH381BGMJ082207
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2021 Modellår
  • Personbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Bensin Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 120 HK Hästkrafter
  • 5.3 l/100km Förbrukning
  • 120 g/km Utsläpp
  • 5 006 mil Mätarställning
  • 4 Ägare Brukare
  • 15 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer HCD88B
  • Chassinr / VIN TMAH381BGMJ082207
  • Fabrikat Hyundai
  • Modell I 30
  • Fordonsår / Modellår 2020 / 2021
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2020-10-15
  • Trafik i Sverige 2020-11-17
  • Antal ägare 3
  • Senaste ägarbyte 2023-03-07
  • Senast besiktigad 2024-10-08
  • Mätarställning (besiktning) 5 006 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-12-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Elhybrid
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 2410 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 558 SEK
  • Skattemånad Januari
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Nej

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 5 006 mil vid en besiktning för 2 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 438 mil om året och att mätarställningen idag är ca 5 096 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning5 096 mil2024-12-22

  • Besiktning5 006 mil2024-10-08

  • Besiktning4 489 mil2023-09-05

  • Annons4 253 mil2022-11-04

  • Besiktning2 328 mil2021-11-05

  • Registrerad0 mil2020-10-15

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-10-08

    Godkänd kontrollbesiktning vid 5 006 mil.

  • Besiktigad2023-09-05

    Godkänd kontrollbesiktning vid 4 489 mil.

  • Trafikstatus2023-03-07

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2023-03-07

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2022-11-05

    Ny ägare registrerad.

  • Annons2022-11-04

    Fordonet utannonserad för 199 900 kr med en angiven mätarställning på 4 253 mil. Annonsen togs bort efter 3 månader.

  • Trafikstatus2022-10-21

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Besiktigad2021-11-05

    Godkänd kontrollbesiktning vid 2 328 mil.

  • Ägarbyte2020-11-17

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2020-11-17

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Trafikstatus2020-11-17

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2020-10-15

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2020-10-15

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Trafikstatus2020-10-15

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Förregistrerad2020-10-15

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • TillverkadOctober 2020

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 120 HK / 88 kW
  • Motorvolym 998 cm3
  • Toppfart 196 km/h
  • Drivmedel Bensin
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 69 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Stationsvagn Kombivagn
  • Längd 4585 mm
  • Bredd 1795 mm
  • Höjd 1465 mm
  • Tjänstevikt 1409 kg
  • Totalvikt 1880 kg
  • Lastvikt 471 kg
  • Släpvagnsvikt 700 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 300 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1620 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2370 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 2650 mm
  • Däck fram 205/55R16 91H
  • Däck bak 205/55R16 91H
  • Fälg fram 6.5Jx16/ET50
  • Fälg bak 6.5Jx16/ET50

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e5*2007/46*1075*06
  • Kväveoxider, NOX 49.4 mg/km

Testdata

WLTP körcykel för Bensin

  • CO2 Låg 150 g/km
  • CO2 Medel 120 g/km
  • CO2 Hög 106 g/km
  • CO2 Extra Hög 127 g/km
  • CO2 Blandad 120 g/km
  • Förbrukning Låg 6.6 l/100km
  • Förbrukning Medel 5.3 l/100km
  • Förbrukning Hög 4.7 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 5.6 l/100km
  • Förbrukning Blandad 5.3 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Bensin

  • CO2 Stad 124 g/km
  • CO2 Landsväg 97 g/km
  • Förbrukning Stad 5.5 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 4.3 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.