Toyota Hilux

Toyota Hilux

GFD48M - AHTHB3CD602134886
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2019 Modellår
  • Lätt lastbil Typ
  • Silver
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 4WD Drivhjul
  • 150 HK Hästkrafter
  • 9.9 l/100km Förbrukning
  • 260 g/km Utsläpp
  • 4 938 mil Mätarställning
  • 3 Ägare Brukare
  • 10 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande lätta lastbilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer GFD48M
  • Chassinr / VIN AHTHB3CD602134886
  • Fabrikat Toyota
  • Modell Hilux
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2019
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-08-22
  • Trafik i Sverige 2019-10-31
  • Antal ägare 1
  • Senaste ägarbyte 2019-10-31
  • Senast besiktigad 2024-08-28
  • Mätarställning (besiktning) 4 938 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-10-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 12821 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 5094 SEK
  • Skattemånad Jan, Maj, Sep
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Nej

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 4 938 mil vid en besiktning för 4 månader sedan.

Vi uppskattar att den lätta lastbilen körs 1 204 mil om året och att mätarställningen idag är ca 5 321 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning5 321 mil2024-12-22

  • Besiktning4 938 mil2024-08-28

  • Besiktning2 588 mil2022-09-29

  • Registrerad0 mil2019-08-22

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-08-28

    Godkänd kontrollbesiktning vid 4 938 mil.

  • Besiktigad2022-09-29

    Godkänd kontrollbesiktning vid 2 588 mil.

  • Ägarbyte2019-10-31

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2019-10-31

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Trafikstatus2019-10-31

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2019-10-29

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2019-08-22

    Ny ägare registrerad.

  • Förregistrerad2019-08-22

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Besiktigad2019-08-22

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Trafikstatus2019-08-22

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • TillverkadMay 2019

    Den lätta lastbilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 150 HK / 110 kW
  • Motorvolym 2393 cm3
  • Toppfart 170 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 69 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Silver
  • Kaross Pickup
  • Längd 5345 mm
  • Bredd 1855 mm
  • Höjd 1815 mm
  • Tjänstevikt 2248 kg
  • Totalvikt 3210 kg
  • Lastvikt 962 kg
  • Släpvagnsvikt 3050 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 750 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1040 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 3085 mm
  • Däck fram 265/65R17
  • Däck bak 265/65R17
  • Fälg fram 17X7 1/2J ET30
  • Fälg bak 17X7 1/2J ET30

Övrigt

  • Fordonskategori EU N1G
  • Typgodkännandenr. e6*2007/46*0337*01
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 300 g/km
  • CO2 Medel 245 g/km
  • CO2 Hög 224 g/km
  • CO2 Extra Hög 285 g/km
  • CO2 Blandad 260 g/km
  • Förbrukning Låg 11.4 l/100km
  • Förbrukning Medel 9.3 l/100km
  • Förbrukning Hög 8.5 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 10.8 l/100km
  • Förbrukning Blandad 9.9 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 227 g/km
  • CO2 Landsväg 176 g/km
  • Förbrukning Stad 8.6 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 6.7 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.