Porsche Cayenne E-Hybrid

Porsche Cayenne E-Hybrid

FTE06A - WP1ZZZ9YZLDA70467
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2020 Modellår
  • Personbil Typ
  • Orange
    Färg
  • Bensin, El Bränsle
  • 4WD Drivhjul
  • 340 HK Hästkrafter
  • 3 l/100km Förbrukning
  • 94 g/km Utsläpp
  • 10 281 mil Mätarställning
  • 5 Ägare Brukare
  • 13 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer FTE06A
  • Chassinr / VIN WP1ZZZ9YZLDA70467
  • Fabrikat Porsche
  • Modell Cayenne E-Hybrid
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2020
  • Status Avställd
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-09-30
  • Trafik i Sverige 2019-11-01
  • Antal ägare 4
  • Senaste ägarbyte 2024-12-19
  • Senast besiktigad 2024-08-28
  • Mätarställning (besiktning) 10 281 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-10-31

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 10 281 mil vid en besiktning för 4 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 1 533 mil om året och att mätarställningen idag är ca 10 755 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning10 755 mil2024-12-19

  • Besiktning10 281 mil2024-08-28

  • Besiktning7 386 mil2022-10-14

  • Registrerad0 mil2019-09-30

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Ägarbyte2024-12-19

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2024-12-19

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Besiktigad2024-08-28

    Godkänd kontrollbesiktning vid 10 281 mil.

  • Besiktigad2022-10-14

    Godkänd kontrollbesiktning vid 7 386 mil.

  • Ägarbyte2022-07-25

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2022-02-24

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2019-11-01

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2019-11-01

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2019-11-01

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2019-09-30

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2019-09-30

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Trafikstatus2019-09-30

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Förregistrerad2019-09-30

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • TillverkadAugust 2019

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 340 HK / 250 kW
  • Motorvolym 2995 cm3
  • Toppfart 253 km/h
  • Drivmedel Bensin, El
  • Växellåda Okänd
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 68 dB
  • Passagerare 3 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Orange
  • Kaross Stationsvagn Kombivagn
  • Längd 4931 mm
  • Bredd 1983 mm
  • Höjd 1653 mm
  • Tjänstevikt 2531 kg
  • Totalvikt 3055 kg
  • Lastvikt 524 kg
  • Släpvagnsvikt 3500 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 750 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1195 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar Okänd
  • Axelavstånd 2895 mm
  • Däck fram 285/35ZR22(106Y)XL
  • Däck bak 315/30ZR22(107Y)XL
  • Fälg fram 10,0Jx22 ET48
  • Fälg bak 10,0Jx22 ET48

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1G
  • Typgodkännandenr. e13*2007/46*0900*05
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Bensin

  • CO2 Blandad Balanserad 94 g/km
  • Förbrukning Blandad Balanserad 4.1 l/100km

WLTP körcykel för El

  • Räckvidd 35 km
  • Räckvidd Stad 37 km
  • Elförbrukning Balanserad 236 Wh/km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.