-
2019 Modellår
-
Personbil Typ
-
Vit Färg
-
Diesel Bränsle
-
Automat Växellåda
-
2WD Drivhjul
-
131 HK Hästkrafter
-
11 l/100km Förbrukning
-
287 g/km Utsläpp
-
16 216 mil Mätarställning
-
2 Ägare Brukare
-
14 Händelser I Historiken
Jag vill veta..
- Registreringsnummer FPH58M
- Chassinr / VIN WF0FXXTTGFKD12129
- Fabrikat Ford
- Modell Transit
- Fordonsår / Modellår 2019 / 2019
- Status I Trafik
- Import / Införsel Nej
- Först registrerad 2019-04-23
- Trafik i Sverige 2020-03-31
- Antal ägare 1
- Senaste ägarbyte 2020-03-31
- Senast besiktigad 2024-03-27
- Mätarställning (besiktning) 16 216 mil
- Nästa besiktning senast 2025-03-31
- Miljöklass
- Utsläppsklass Euro6
- Försäkring Jämför försäkring
- Malus skatt (År 1–3) 23909 SEK
- Årlig skatt (År 4–) 8362 SEK
- Skattemånad Jan, Maj, Sep
- Kreditköp Ja
- Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
- Leasad Nej
Endast inloggade medlemmar kan se ägarinformation.
Bli medlem gratis direkt med bankID.
Varför behöver jag logga in?Ramavtalsanvändare?
Logga in med ditt företags e-postadress.Bli medlem gratis och se vem som äger bilen gratis, bilägare helt utan kostnad, vem har ägt bilen i 5 månader. Se alla personens fordon samt ägarinformation.
Skapa ett konto enkelt och säkert med bankID, direkt utan kostnad. Du kommer kunna se medelåldern för de privata ägarna och all anledningar kontaktinformation.
Ägarhistorik
-
Privatperson2024-05-14
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla ägare av bilen.
-
Bilhandlare2024-04-25
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla ägare av bilen.
-
Privatperson2024-05-14
Skapa ett konto enkelt och säkert med bankID och se alla fordon och ägarinformation.
-
Bilhandlare2024-04-23
även alla bilhandlare som har ägt bilen. . -
Företag2021-03-10
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla företags som har ägt bilen.
-
Finans / Leasingbolag2021-01-12
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla finansbolag som har ägt bilen.
Senaste raporterade mätarställning var 16 216 mil vid en besiktning för 9 månader sedan.
Vi uppskattar att bilen körs 4 416 mil om året och att mätarställningen idag är ca 19 544 mil.
Mätarställningshistorik
-
Uppskattning19 544 mil2024-12-27
-
Besiktning16 216 mil2024-03-27
-
Besiktning11 598 mil2023-03-14
-
Besiktning6 532 mil2022-03-17
-
Besiktning1 089 mil2021-03-29
-
Registrerad0 mil2019-04-23
-
Besiktigad2024-03-27
Godkänd kontrollbesiktning vid 16 216 mil.
-
Besiktigad2023-03-14
Godkänd kontrollbesiktning vid 11 598 mil.
-
Trafikstatus2022-08-12
Påställd och får användas i trafik.
-
Trafikstatus2022-07-15
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Besiktigad2022-03-17
Godkänd kontrollbesiktning vid 6 532 mil.
-
Besiktigad2021-03-29
Godkänd kontrollbesiktning vid 1 089 mil.
-
Trafikstatus2020-12-02
Påställd och får användas i trafik.
-
Trafikstatus2020-04-03
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Trafikstatus2020-03-31
Påställd och får användas i trafik.
-
Registrerad2020-03-31
Registrerad för trafik i Sverige.
-
Ägarbyte2020-03-31
Ny ägare registrerad.
-
Förregistrerad2019-04-23
Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.
-
Trafikstatus2019-04-23
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Ägarbyte2019-04-23
Ny ägare registrerad.
-
TillverkadMarch 2019
Bilen tillverkad.
Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.
Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.
- Motoreffekt 131 HK / 96 kW
- Motorvolym 1995 cm3
- Toppfart 145 km/h
- Drivmedel Diesel
- Växellåda Automat
- Fyrhjulsdrift Nej
- Ljudnivå körning 75 dB
- Passagerare 8 st + förare
- Draganordning Nej
Dimensioner
- Färg Vit
- Kaross Fordon Fler Ändamål, Taxi
- Längd 5981 mm
- Bredd 2059 mm
- Höjd 2720 mm
- Tjänstevikt 2900 kg
- Totalvikt 3500 kg
- Lastvikt 600 kg
- Släpvagnsvikt 1050 kg
- Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
- Släp totalvikt (B) Max 750 kg (Teoretisk)
- Släp totalvikt (B+) Max 750 kg (Teoretisk)
- Antal axlar Okänd
- Axelavstånd 3750 mm
- Däck fram 215/60R16C 108/106T
- Däck bak 215/60R16C 108/106T
- Fälg fram 6.5JX16H2X60.0
- Fälg bak 6.5JX16H2X60.0
Övrigt
- Fordonskategori EU M1
- Kväveoxider, NOX Okänd
WLTP körcykel för Diesel
- CO2 Låg 320 g/km
- CO2 Medel 264 g/km
- CO2 Hög 245 g/km
- CO2 Extra Hög 325 g/km
- CO2 Blandad 287 g/km
- Förbrukning Låg 12.2 l/100km
- Förbrukning Medel 10.1 l/100km
- Förbrukning Hög 9.3 l/100km
- Förbrukning Extra Hög 12.4 l/100km
- Förbrukning Blandad 11 l/100km
Vad är WLTP
WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.
Beskrivning av indelningen
-
Låg belastning (Low):
Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.
-
Medel belastning (Medium):
Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.
-
Hög belastning (High):
Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.
-
Extra hög belastning (Extra High):
Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.
-
Blandad körning (Combined):
Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.
Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.
NEDC körcykel för Diesel
- CO2 Stad 221 g/km
- CO2 Landsväg 172 g/km
- Förbrukning Stad 8.4 l/100km
- Förbrukning Landsväg 6.6 l/100km
Vad är NEDC
NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.