Mercedes-Benz E 220 D Allterrai

Mercedes-Benz E 220 D Allterrai

FAP953 - WDD2132171A525594
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2019 Modellår
  • Personbil Typ
  • Svart
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • 4WD Drivhjul
  • 194 HK Hästkrafter
  • 6.9 l/100km Förbrukning
  • 182 g/km Utsläpp
  • 14 469 mil Mätarställning
  • 4 Ägare Brukare
  • 14 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer FAP953
  • Chassinr / VIN WDD2132171A525594
  • Fabrikat Mercedes-Benz
  • Modell E 220 D Allterrai
  • Fordonsår / Modellår 2018 / 2019
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2018-08-30
  • Trafik i Sverige 2019-01-11
  • Antal ägare 3
  • Senaste ägarbyte 2021-08-24
  • Senast besiktigad 2024-01-12
  • Mätarställning (besiktning) 14 469 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-03-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 7277 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 3460 SEK
  • Skattemånad Jun, Okt, Feb
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Ja

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 14 469 mil vid en besiktning för 12 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 4 234 mil om året och att mätarställningen idag är ca 18 529 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning18 529 mil2024-12-27

  • Besiktning14 469 mil2024-01-12

  • Besiktning5 920 mil2022-01-07

  • Annons3 823 mil2021-07-07

  • Registrerad0 mil2018-08-30

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-01-12

    Godkänd kontrollbesiktning vid 14 469 mil.

  • Besiktigad2022-01-07

    Godkänd kontrollbesiktning vid 5 920 mil.

  • Trafikstatus2021-08-24

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2021-08-24

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2021-07-09

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2021-07-08

    Ny ägare registrerad.

  • Annons2021-07-07

    Fordonet utannonserad för 419 000 kr med en angiven mätarställning på 3 823 mil. Annonsen togs bort efter 2 månader.

  • Registrerad2019-01-11

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Trafikstatus2019-01-11

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2019-01-11

    Ny ägare registrerad.

  • Förregistrerad2018-08-30

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Ägarbyte2018-08-30

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2018-08-30

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Besiktigad2018-08-30

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • TillverkadAugust 2018

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 194 HK / 143 kW
  • Motorvolym 1950 cm3
  • Toppfart 231 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Okänd
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 72 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Svart
  • Kaross Stationsvagn Kombivagn
  • Längd 5005 mm
  • Bredd 1907 mm
  • Höjd 1494 mm
  • Tjänstevikt 2020 kg
  • Totalvikt 2570 kg
  • Lastvikt 550 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 930 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1680 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar Okänd
  • Axelavstånd 2939 mm
  • Däck fram 245/45 R19 102Y XL
  • Däck bak 245/45 R19 102Y XL
  • Fälg fram 8Jx19 ET38
  • Fälg bak 8Jx19 ET38

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e1*2007/46*1560*09
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 227 g/km
  • CO2 Medel 184 g/km
  • CO2 Hög 158 g/km
  • CO2 Extra Hög 184 g/km
  • CO2 Blandad 182 g/km
  • Förbrukning Låg 8.7 l/100km
  • Förbrukning Medel 7 l/100km
  • Förbrukning Hög 6 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 7 l/100km
  • Förbrukning Blandad 6.9 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 171 g/km
  • CO2 Landsväg 136 g/km
  • Förbrukning Stad 6.5 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 5.2 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.