Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg

EKK36R - WVGZZZCRZKD039391
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2019 Modellår
  • Personbil Typ
  • Silver
    Färg
  • Bensin Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 4WD Drivhjul
  • 340 HK Hästkrafter
  • 11.3 l/100km Förbrukning
  • 256 g/km Utsläpp
  • 11 886 mil Mätarställning
  • 3 Ägare Brukare
  • 14 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer EKK36R
  • Chassinr / VIN WVGZZZCRZKD039391
  • Fabrikat Volkswagen
  • Modell Touareg
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2019
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-04-18
  • Trafik i Sverige 2019-09-26
  • Antal ägare 2
  • Senaste ägarbyte 2020-09-30
  • Senast besiktigad 2024-05-10
  • Mätarställning (besiktning) 11 886 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-07-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 10791 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 2384 SEK
  • Skattemånad Nov, Mar, Jul
  • Kreditköp Ja
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Nej

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 11 886 mil vid en besiktning för 8 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 2 664 mil om året och att mätarställningen idag är ca 13 573 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning13 573 mil2024-12-27

  • Besiktning11 886 mil2024-05-10

  • Besiktning7 051 mil2022-07-25

  • Annons1 750 mil2020-03-24

  • Registrerad0 mil2019-04-18

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-05-10

    Godkänd kontrollbesiktning vid 11 886 mil.

  • Besiktigad2022-07-25

    Godkänd kontrollbesiktning vid 7 051 mil.

  • Ägarbyte2020-09-30

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2020-09-30

    Påställd och får användas i trafik.

  • Trafikstatus2020-06-30

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Annons2020-03-24

    Fordonet utannonserad för 669 000 kr med en angiven mätarställning på 1 750 mil. Annonsen togs bort efter 6 månader.

  • Trafikstatus2019-09-26

    Påställd och får användas i trafik.

  • Registrerad2019-09-26

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2019-09-26

    Ny ägare registrerad.

  • Annons2019-04-29

    Fordonet utannonserad för 898 500 kr. Annonsen togs bort efter 5 dagar.

  • Förregistrerad2019-04-18

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Ägarbyte2019-04-18

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2019-04-18

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Besiktigad2019-04-18

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • TillverkadApril 2019

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 340 HK / 250 kW
  • Motorvolym 2995 cm3
  • Toppfart 250 km/h
  • Drivmedel Bensin
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 69 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Silver
  • Kaross Stationsvagn Kombivagn
  • Längd 4878 mm
  • Bredd 1984 mm
  • Höjd 1646 mm
  • Tjänstevikt 2292 kg
  • Totalvikt 2790 kg
  • Lastvikt 498 kg
  • Släpvagnsvikt 3500 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 750 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1460 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar Okänd
  • Axelavstånd 2899 mm
  • Däck fram 285/40 R21 109Y XL
  • Däck bak 285/40 R21 109Y XL
  • Fälg fram 9,5Jx21 ET31
  • Fälg bak 9,5Jx21 ET31

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1G
  • Typgodkännandenr. e1*2007/46*1827*04
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Bensin

  • CO2 Låg 355 g/km
  • CO2 Medel 258 g/km
  • CO2 Hög 218 g/km
  • CO2 Extra Hög 250 g/km
  • CO2 Blandad 256 g/km
  • Förbrukning Låg 15.6 l/100km
  • Förbrukning Medel 11.4 l/100km
  • Förbrukning Hög 9.6 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 11 l/100km
  • Förbrukning Blandad 11.3 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Bensin

  • CO2 Stad 260 g/km
  • CO2 Landsväg 170 g/km
  • Förbrukning Stad 11.4 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 7.5 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.