Nissan X-Trail

Nissan X-Trail

EBJ47N - JN1JHNT32U0000802
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2019 Modellår
  • Personbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Variomatic Växellåda
  • 4WD Drivhjul
  • 150 HK Hästkrafter
  • 7.7 l/100km Förbrukning
  • 201 g/km Utsläpp
  • 13 012 mil Mätarställning
  • 5 Ägare Brukare
  • 16 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer EBJ47N
  • Chassinr / VIN JN1JHNT32U0000802
  • Fabrikat Nissan
  • Modell X-Trail
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2019
  • Status Avställd
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-07-23
  • Trafik i Sverige 2019-12-19
  • Antal ägare 4
  • Senaste ägarbyte 2024-10-29
  • Senast besiktigad 2023-02-28
  • Mätarställning (besiktning) 13 012 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-01-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 8483 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 3815 SEK
  • Skattemånad Dec, Apr, Aug
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Nej

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 13 012 mil vid en besiktning för 1 år och 9 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 4 088 mil om året och att mätarställningen idag är ca 19 844 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning19 844 mil2024-10-30

  • Besiktning13 012 mil2023-02-28

  • Besiktning12 370 mil2023-01-11

  • Annons250 mil2020-01-17

  • Annons1 mil2019-08-20

  • Registrerad0 mil2019-07-23

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Trafikstatus2024-10-30

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2024-10-29

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2023-02-28

    Godkänd kontrollbesiktning vid 13 012 mil.

  • Besiktigad2023-01-11

    Ej godkänd kontrollbesiktning vid 12 370 mil.

  • Trafikstatus2020-04-30

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2020-04-30

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2020-04-29

    Ny ägare registrerad.

  • Annons2020-01-17

    Fordonet utannonserad för 351 900 kr med en angiven mätarställning på 250 mil. Annonsen togs bort efter 3 månader.

  • Trafikstatus2019-12-23

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2019-12-19

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2019-12-19

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Annons2019-08-20

    Fordonet utannonserad för 339 900 kr med en angiven mätarställning på 1 mil. Annonsen togs bort efter 4 dagar.

  • Ägarbyte2019-07-23

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2019-07-23

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Förregistrerad2019-07-23

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Trafikstatus2019-07-23

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • TillverkadMay 2019

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 150 HK / 110 kW
  • Motorvolym 1749 cm3
  • Toppfart 190 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Variomatic
  • Fyrhjulsdrift Ja
  • Ljudnivå körning 66 dB
  • Passagerare 6 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Fordon Fler Ändamål
  • Längd 4690 mm
  • Bredd 1820 mm
  • Höjd 1730 mm
  • Tjänstevikt 1861 kg
  • Totalvikt 2400 kg
  • Lastvikt 539 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1100 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1850 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar Okänd
  • Axelavstånd 2705 mm
  • Däck fram 225/55R19 92T
  • Däck bak 225/55R19 92T
  • Fälg fram 19X7J
  • Fälg bak 19X7J

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1G
  • Typgodkännandenr. e13*2007/46*1456*14
  • Kväveoxider, NOX 40.5 mg/km

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 245 g/km
  • CO2 Medel 195 g/km
  • CO2 Hög 173 g/km
  • CO2 Extra Hög 214 g/km
  • CO2 Blandad 201 g/km
  • Förbrukning Låg 9.3 l/100km
  • Förbrukning Medel 7.4 l/100km
  • Förbrukning Hög 6.6 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 8.1 l/100km
  • Förbrukning Blandad 7.7 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 184 g/km
  • CO2 Landsväg 145 g/km
  • Förbrukning Stad 7 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 5.5 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.