Ford Focus

Ford Focus

DRZ919 - WF0NXXGCHNJU73916
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2018 Modellår
  • Personbil Typ
  • Grå
    Färg
  • Bensin Bränsle
  • Manuell Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 125 HK Hästkrafter
  • 5.9 l/100km Förbrukning
  • 131 g/km Utsläpp
  • 4 116 mil Mätarställning
  • 5 Ägare Brukare
  • 16 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer DRZ919
  • Chassinr / VIN WF0NXXGCHNJU73916
  • Fabrikat Ford
  • Modell Focus
  • Fordonsår / Modellår 2018 / 2018
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2018-08-31
  • Trafik i Sverige 2018-12-14
  • Antal ägare 3
  • Senaste ägarbyte 2024-12-03
  • Senast besiktigad 2024-08-16
  • Mätarställning (besiktning) 4 116 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-10-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 1590 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 360 SEK
  • Skattemånad Februari
  • Kreditköp Ja
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Nej

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 4 116 mil vid en besiktning för 4 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 730 mil om året och att mätarställningen idag är ca 4 384 mil.

Mätarställningshistorik

  • Annons4 300 mil2024-11-15

  • Besiktning4 116 mil2024-08-16

  • Besiktning3 209 mil2023-08-29

  • Besiktning2 072 mil2021-10-15

  • Registrerad0 mil2018-08-31

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Trafikstatus2024-12-03

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2024-12-03

    Ny ägare registrerad.

  • Annons2024-11-15

    Fordonet utannonserad för 169 900 kr med en angiven mätarställning på 4 300 mil. Annonsen togs bort efter 3 veckor.

  • Trafikstatus2024-11-08

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2024-11-08

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2024-08-16

    Godkänd kontrollbesiktning vid 4 116 mil.

  • Besiktigad2023-08-29

    Godkänd kontrollbesiktning vid 3 209 mil.

  • Besiktigad2021-10-15

    Godkänd kontrollbesiktning vid 2 072 mil.

  • Trafikstatus2018-12-14

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2018-12-14

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2018-12-14

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2018-12-13

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2018-08-31

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2018-08-31

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Trafikstatus2018-08-31

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Förregistrerad2018-08-31

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • TillverkadJuly 2018

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 125 HK / 92 kW
  • Motorvolym 999 cm3
  • Toppfart 200 km/h
  • Drivmedel Bensin
  • Växellåda Manuell
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 67 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Grå
  • Kaross Halvkombi
  • Längd 4397 mm
  • Bredd 1844 mm
  • Höjd 1515 mm
  • Tjänstevikt 1353 kg
  • Totalvikt 1855 kg
  • Lastvikt 502 kg
  • Släpvagnsvikt 1100 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 660 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1645 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2395 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar Okänd
  • Axelavstånd 2700 mm
  • Däck fram 215/50 R17 91 H
  • Däck bak 215/50 R17 91 H
  • Fälg fram 7.0Jx17H2OS50.0
  • Fälg bak 7.0Jx17H2OS50.0

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e13*2007/46*1911*01
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Bensin

  • CO2 Låg 161 g/km
  • CO2 Medel 126 g/km
  • CO2 Hög 117 g/km
  • CO2 Extra Hög 136 g/km
  • CO2 Blandad 131 g/km
  • Förbrukning Låg 7.1 l/100km
  • Förbrukning Medel 5.6 l/100km
  • Förbrukning Hög 5.2 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 6 l/100km
  • Förbrukning Blandad 5.9 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Bensin

  • CO2 Stad 136 g/km
  • CO2 Landsväg 96 g/km
  • Förbrukning Stad 6 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 4.3 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.