Ford Transit Custom

Ford Transit Custom

DOX25M - WF01XXTTG1KC48473
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2019 Modellår
  • Personbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Manuell Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 131 HK Hästkrafter
  • 8.1 l/100km Förbrukning
  • 212 g/km Utsläpp
  • 5 744 mil Mätarställning
  • 4 Ägare Brukare
  • 16 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer DOX25M
  • Chassinr / VIN WF01XXTTG1KC48473
  • Fabrikat Ford
  • Modell Transit Custom
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2019
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-02-07
  • Trafik i Sverige 2019-02-27
  • Antal ägare 3
  • Senaste ägarbyte 2022-02-24
  • Senast besiktigad 2024-04-03
  • Mätarställning (besiktning) 5 744 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-06-30
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 9206 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 4028 SEK
  • Skattemånad Okt, Feb, Jun
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Ja

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 5 744 mil vid en besiktning för 9 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 1 350 mil om året och att mätarställningen idag är ca 6 717 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning6 717 mil2024-12-22

  • Besiktning5 744 mil2024-04-03

  • Besiktning2 860 mil2022-03-02

  • Annons250 mil2020-02-25

  • Registrerad0 mil2019-02-07

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-04-03

    Godkänd kontrollbesiktning vid 5 744 mil.

  • Besiktigad2022-03-02

    Godkänd kontrollbesiktning vid 2 860 mil.

  • Trafikstatus2022-02-24

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2022-02-24

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2022-02-15

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Trafikstatus2021-02-19

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2021-02-19

    Ny ägare registrerad.

  • Annons2020-02-25

    Fordonet utannonserad för 349 900 kr med en angiven mätarställning på 250 mil. Annonsen togs bort efter 11 månader.

  • Annons2019-10-19

    Fordonet utannonserad för 349 900 kr. Annonsen togs bort efter 2 veckor.

  • Trafikstatus2019-02-28

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2019-02-27

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2019-02-27

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Förregistrerad2019-02-07

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Besiktigad2019-02-07

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Trafikstatus2019-02-07

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2019-02-07

    Ny ägare registrerad.

  • TillverkadJanuary 2019

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 131 HK / 96 kW
  • Motorvolym 1995 cm3
  • Toppfart 155 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Manuell
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 73 dB
  • Passagerare 7 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Fordon Fler Ändamål
  • Längd 4972 mm
  • Bredd 2032 mm
  • Höjd 1978 mm
  • Tjänstevikt 2328 kg
  • Totalvikt 3400 kg
  • Lastvikt 1072 kg
  • Släpvagnsvikt 2500 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 750 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 850 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar Okänd
  • Axelavstånd 2933 mm
  • Däck fram 215/65R16C 109/107R
  • Däck bak 215/65R16C 109/107R
  • Fälg fram 6.5Jx16H2x60.0
  • Fälg bak 6.5Jx16H2x60.0

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e11*2007/46*0676*11
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 246 g/km
  • CO2 Medel 201 g/km
  • CO2 Hög 183 g/km
  • CO2 Extra Hög 232 g/km
  • CO2 Blandad 212 g/km
  • Förbrukning Låg 9.4 l/100km
  • Förbrukning Medel 7.7 l/100km
  • Förbrukning Hög 7 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 8.9 l/100km
  • Förbrukning Blandad 8.1 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 193 g/km
  • CO2 Landsväg 149 g/km
  • Förbrukning Stad 7.4 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 5.7 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.