Skoda Octavia

Skoda Octavia

DMN25F - TMBJH9NE8L0152361
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2020 Modellår
  • Personbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Cng Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 131 HK Hästkrafter
  • 6.4 l/100km Förbrukning
  • 115 g/km Utsläpp
  • 3 617 mil Mätarställning
  • 3 Ägare Brukare
  • 9 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer DMN25F
  • Chassinr / VIN TMBJH9NE8L0152361
  • Fabrikat Skoda
  • Modell Octavia
  • Fordonsår / Modellår 2020 / 2020
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2020-02-28
  • Trafik i Sverige 2020-03-24
  • Antal ägare 1
  • Senaste ägarbyte 2020-03-24
  • Senast besiktigad 2023-02-24
  • Mätarställning (besiktning) 3 617 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-02-28

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 3 617 mil vid en besiktning för 1 år och 9 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 1 204 mil om året och att mätarställningen idag är ca 5 815 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning5 815 mil2024-12-21

  • Besiktning3 617 mil2023-02-24

  • Registrerad0 mil2020-02-28

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2023-02-24

    Godkänd kontrollbesiktning vid 3 617 mil.

  • Registrerad2020-03-24

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Trafikstatus2020-03-24

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2020-03-24

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2020-03-20

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2020-02-28

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Förregistrerad2020-02-28

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Trafikstatus2020-02-28

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2020-02-28

    Ny ägare registrerad.

  • TillverkadFebruary 2020

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 131 HK / 96 kW
  • Motorvolym 1498 cm3
  • Toppfart 202 km/h
  • Drivmedel Cng
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 68 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Stationsvagn Kombivagn
  • Längd 4667 mm
  • Bredd 1814 mm
  • Höjd 1465 mm
  • Tjänstevikt 1443 kg
  • Totalvikt 1865 kg
  • Lastvikt 422 kg
  • Släpvagnsvikt 1400 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 690 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1635 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2385 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 2667 mm
  • Däck fram 205/55 R16 91V
  • Däck bak 205/55 R16 91V
  • Fälg fram 6,5JX16 ET46
  • Fälg bak 6,5JX16 ET46

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e8*2007/46*0318*10
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Cng

  • CO2 Låg 162 g/km
  • CO2 Medel 114 g/km
  • CO2 Hög 99 g/km
  • CO2 Extra Hög 112 g/km
  • CO2 Blandad 115 g/km
  • Förbrukning Låg 9.1 l/100km
  • Förbrukning Medel 6.4 l/100km
  • Förbrukning Hög 5.5 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 6.3 l/100km
  • Förbrukning Blandad 6.4 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Cng

  • CO2 Stad 122 g/km
  • CO2 Landsväg 82 g/km
  • Förbrukning Stad 6.8 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 4.6 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.