Volkswagen Caddy

Volkswagen Caddy

DGR370 - WV2ZZZ2KZKX021920
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2019 Modellår
  • Personbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Metangas Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 110 HK Hästkrafter
  • 8.73 l/100km Förbrukning
  • 156 g/km Utsläpp
  • 9 954 mil Mätarställning
  • 2 Ägare Brukare
  • 10 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer DGR370
  • Chassinr / VIN WV2ZZZ2KZKX021920
  • Fabrikat Volkswagen
  • Modell Caddy
  • Fordonsår / Modellår 2018 / 2019
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2018-11-20
  • Trafik i Sverige 2018-12-18
  • Antal ägare 1
  • Senaste ägarbyte 2018-12-18
  • Senast besiktigad 2024-11-08
  • Mätarställning (besiktning) 9 954 mil
  • Nästa besiktning senast 2026-01-31

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 9 954 mil vid en besiktning för 2 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 2 300 mil om året och att mätarställningen idag är ca 10 256 mil.

Mätarställningshistorik

  • Besiktning9 954 mil2024-11-08

  • Besiktning7 623 mil2023-11-08

  • Besiktning3 180 mil2021-12-10

  • Registrerad0 mil2018-11-20

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-11-08

    Godkänd kontrollbesiktning vid 9 954 mil.

  • Besiktigad2023-11-08

    Godkänd kontrollbesiktning vid 7 623 mil.

  • Besiktigad2021-12-10

    Godkänd kontrollbesiktning vid 3 180 mil.

  • Registrerad2018-12-18

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2018-12-18

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2018-12-18

    Påställd och får användas i trafik.

  • Förregistrerad2018-11-20

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Besiktigad2018-11-20

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Trafikstatus2018-11-20

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2018-11-20

    Ny ägare registrerad.

  • TillverkadNovember 2018

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 110 HK / 81 kW
  • Motorvolym 1395 cm3
  • Toppfart 172 km/h
  • Drivmedel Metangas
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 69 dB
  • Passagerare 6 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Fordon Fler Ändamål
  • Längd 4878 mm
  • Bredd 1793 mm
  • Höjd 1831 mm
  • Tjänstevikt 1917 kg
  • Totalvikt 2415 kg
  • Lastvikt 498 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1085 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1835 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar Okänd
  • Axelavstånd 3006 mm
  • Däck fram 205/55 R16 94H rf.
  • Däck bak 205/55 R16 94H rf.
  • Fälg fram 6Jx16 ET50
  • Fälg bak 6Jx16 ET50

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e1*2001/116*0252*52
  • Kväveoxider, NOX 22.9 mg/km

Testdata

WLTP körcykel för Metangas

  • CO2 Låg 205 g/km
  • CO2 Medel 149 g/km
  • CO2 Hög 133 g/km
  • CO2 Extra Hög 163 g/km
  • CO2 Blandad 156 g/km
  • Förbrukning Låg 11.4 l/100km
  • Förbrukning Medel 8.3 l/100km
  • Förbrukning Hög 7.45 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 9.07 l/100km
  • Förbrukning Blandad 8.73 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Metangas

  • CO2 Stad 158 g/km
  • CO2 Landsväg 118 g/km
  • Förbrukning Stad 8.8 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 6.6 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.