Peugeot 308

Peugeot 308

CRA02P - VF3LRHNSKLS183610
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2020 Modellår
  • Personbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Bensin Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 131 HK Hästkrafter
  • 6.3 l/100km Förbrukning
  • 141 g/km Utsläpp
  • 1 752 mil Mätarställning
  • 3 Ägare Brukare
  • 10 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer CRA02P
  • Chassinr / VIN VF3LRHNSKLS183610
  • Fabrikat Peugeot
  • Modell 308
  • Fordonsår / Modellår 2020 / 2020
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2020-08-18
  • Trafik i Sverige 2021-09-24
  • Antal ägare 2
  • Senaste ägarbyte 2024-05-27
  • Senast besiktigad 2024-09-18
  • Mätarställning (besiktning) 1 752 mil
  • Nästa besiktning senast 2026-09-30
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 6092 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 1020 SEK
  • Skattemånad Maj, Sep, Jan
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Nej

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 1 752 mil vid en besiktning för 3 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 365 mil om året och att mätarställningen idag är ca 1 847 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning1 847 mil2024-12-22

  • Besiktning1 752 mil2024-09-18

  • Annons250 mil2020-10-15

  • Registrerad0 mil2020-08-18

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-09-18

    Godkänd kontrollbesiktning vid 1 752 mil.

  • Ägarbyte2024-05-27

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2021-09-24

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2021-09-24

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2021-09-24

    Påställd och får användas i trafik.

  • Annons2020-10-15

    Fordonet utannonserad för 290 300 kr med en angiven mätarställning på 250 mil. Annonsen togs bort efter 4 månader.

  • Ägarbyte2020-08-18

    Ny ägare registrerad.

  • Förregistrerad2020-08-18

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Trafikstatus2020-08-18

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Besiktigad2020-08-18

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • TillverkadAugust 2020

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 131 HK / 96 kW
  • Motorvolym 1199 cm3
  • Toppfart 205 km/h
  • Drivmedel Bensin
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 67 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Fordon Fler Ändamål
  • Längd 4585 mm
  • Bredd 1804 mm
  • Höjd 1470 mm
  • Tjänstevikt 1494 kg
  • Totalvikt 1850 kg
  • Lastvikt 356 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 695 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1650 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2400 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 2730 mm
  • Däck fram 205/55 R16
  • Däck bak 205/55 R16
  • Fälg fram 7.00J16 ET44
  • Fälg bak 7.00J16 ET44

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e2*2007/46*0405*28
  • Kväveoxider, NOX 40.5 mg/km

Testdata

WLTP körcykel för Bensin

  • CO2 Låg 182 g/km
  • CO2 Medel 140 g/km
  • CO2 Hög 119 g/km
  • CO2 Extra Hög 147 g/km
  • CO2 Blandad 141 g/km
  • Förbrukning Låg 8.1 l/100km
  • Förbrukning Medel 6.2 l/100km
  • Förbrukning Hög 5.3 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 6.5 l/100km
  • Förbrukning Blandad 6.3 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Bensin

  • CO2 Stad 130 g/km
  • CO2 Landsväg 96 g/km
  • Förbrukning Stad 5.7 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 4.2 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.