Ford Transit

Ford Transit

CMH25M - WF0FXXTTGFKD12128
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2019 Modellår
  • Personbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 131 HK Hästkrafter
  • 11 l/100km Förbrukning
  • 287 g/km Utsläpp
  • 10 073 mil Mätarställning
  • 2 Ägare Brukare
  • 15 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer CMH25M
  • Chassinr / VIN WF0FXXTTGFKD12128
  • Fabrikat Ford
  • Modell Transit
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2019
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-04-23
  • Trafik i Sverige 2020-03-31
  • Antal ägare 1
  • Senaste ägarbyte 2020-03-31
  • Senast besiktigad 2024-08-22
  • Mätarställning (besiktning) 10 073 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-08-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 23909 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 8362 SEK
  • Skattemånad Okt, Feb, Jun
  • Kreditköp Ja
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Nej

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 10 073 mil vid en besiktning för 4 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 2 774 mil om året och att mätarställningen idag är ca 11 038 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning11 038 mil2024-12-27

  • Besiktning10 073 mil2024-08-22

  • Besiktning7 318 mil2023-08-29

  • Besiktning4 685 mil2022-08-25

  • Besiktning1 447 mil2021-08-17

  • Registrerad0 mil2019-04-23

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-08-22

    Godkänd kontrollbesiktning vid 10 073 mil.

  • Besiktigad2023-08-29

    Godkänd kontrollbesiktning vid 7 318 mil.

  • Besiktigad2022-08-25

    Godkänd kontrollbesiktning vid 4 685 mil.

  • Besiktigad2021-08-17

    Godkänd kontrollbesiktning vid 1 447 mil.

  • Trafikstatus2021-04-16

    Påställd och får användas i trafik.

  • Trafikstatus2021-04-09

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Anmäld stulen2021-04-05

    Stöldanmälan har inkom i Stockholms län. Anmälan borttagen 2021-04-16.

  • Trafikstatus2020-12-02

    Påställd och får användas i trafik.

  • Trafikstatus2020-04-03

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Trafikstatus2020-03-31

    Påställd och får användas i trafik.

  • Registrerad2020-03-31

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2020-03-31

    Ny ägare registrerad.

  • Förregistrerad2019-04-23

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Trafikstatus2019-04-23

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2019-04-23

    Ny ägare registrerad.

  • TillverkadMarch 2019

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 131 HK / 96 kW
  • Motorvolym 1995 cm3
  • Toppfart 145 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 75 dB
  • Passagerare 8 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Fordon Fler Ändamål, Taxi
  • Längd 5981 mm
  • Bredd 2059 mm
  • Höjd 2720 mm
  • Tjänstevikt 2900 kg
  • Totalvikt 3500 kg
  • Lastvikt 600 kg
  • Släpvagnsvikt 1050 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 750 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 750 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar Okänd
  • Axelavstånd 3750 mm
  • Däck fram 215/60R16C 108/106T
  • Däck bak 215/60R16C 108/106T
  • Fälg fram 6.5JX16H2X60.0
  • Fälg bak 6.5JX16H2X60.0

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 320 g/km
  • CO2 Medel 264 g/km
  • CO2 Hög 245 g/km
  • CO2 Extra Hög 325 g/km
  • CO2 Blandad 287 g/km
  • Förbrukning Låg 12.2 l/100km
  • Förbrukning Medel 10.1 l/100km
  • Förbrukning Hög 9.3 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 12.4 l/100km
  • Förbrukning Blandad 11 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 221 g/km
  • CO2 Landsväg 172 g/km
  • Förbrukning Stad 8.4 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 6.6 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.