Volvo V60

Volvo V60

CCJ12J - YV1ZW72VDL2397332
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2020 Modellår
  • Personbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 150 HK Hästkrafter
  • 5.7 l/100km Förbrukning
  • 150 g/km Utsläpp
  • 5 961 mil Mätarställning
  • 5 Ägare Brukare
  • 14 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer CCJ12J
  • Chassinr / VIN YV1ZW72VDL2397332
  • Fabrikat Volvo
  • Modell V60
  • Fordonsår / Modellår 2020 / 2020
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2020-06-01
  • Trafik i Sverige 2020-06-11
  • Antal ägare 4
  • Senaste ägarbyte 2022-09-05
  • Senast besiktigad 2023-06-29
  • Mätarställning (besiktning) 5 961 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-06-30
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 7398 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 3496 SEK
  • Skattemånad Maj, Sep, Jan
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Ja

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 5 961 mil vid en besiktning för 1 år och 5 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 3 066 mil om året och att mätarställningen idag är ca 10 564 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning10 564 mil2024-12-28

  • Besiktning5 961 mil2023-06-29

  • Annons3 164 mil2022-08-01

  • Registrerad0 mil2020-06-01

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2023-06-29

    Godkänd kontrollbesiktning vid 5 961 mil.

  • Trafikstatus2022-09-05

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2022-09-05

    Ny ägare registrerad.

  • Annons2022-08-01

    Fordonet utannonserad för 359 500 kr med en angiven mätarställning på 3 164 mil. Annonsen togs bort efter 4 veckor.

  • Ägarbyte2022-06-23

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2022-06-20

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2022-06-20

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Registrerad2020-06-11

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2020-06-11

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2020-06-11

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2020-06-01

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2020-06-01

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Förregistrerad2020-06-01

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Trafikstatus2020-06-01

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • TillverkadMay 2020

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 150 HK / 110 kW
  • Motorvolym 1969 cm3
  • Toppfart 205 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 71 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Stationsvagn Kombivagn
  • Längd 4761 mm
  • Bredd 1850 mm
  • Höjd 1421 mm
  • Tjänstevikt 1805 kg
  • Totalvikt 2250 kg
  • Lastvikt 445 kg
  • Släpvagnsvikt 1800 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1250 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2000 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 2872 mm
  • Däck fram 235/40R19 96W
  • Däck bak 235/40R19 96W
  • Fälg fram 8Jx19x42
  • Fälg bak 8Jx19x42

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e4*2007/46*1315*08
  • Kväveoxider, NOX 48 mg/km

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 194 g/km
  • CO2 Medel 155 g/km
  • CO2 Hög 128 g/km
  • CO2 Extra Hög 150 g/km
  • CO2 Blandad 150 g/km
  • Förbrukning Låg 7.4 l/100km
  • Förbrukning Medel 5.9 l/100km
  • Förbrukning Hög 4.9 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 5.7 l/100km
  • Förbrukning Blandad 5.7 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 143 g/km
  • CO2 Landsväg 107 g/km
  • Förbrukning Stad 5.4 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 4.1 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.