-
2019 Modellår
-
Personbil Typ
-
Blå Färg
-
Diesel Bränsle
-
Manuell Växellåda
-
2WD Drivhjul
-
120 HK Hästkrafter
-
4.6 l/100km Förbrukning
-
120 g/km Utsläpp
-
854 mil Mätarställning
-
5 Ägare Brukare
-
15 Händelser I Historiken
Jag vill veta..
- Registreringsnummer CBZ14D
- Chassinr / VIN WF0PXXGCHPKM67273
- Fabrikat Ford
- Modell Focus
- Fordonsår / Modellår 2019 / 2019
- Status I Trafik
- Import / Införsel Nej
- Först registrerad 2019-12-10
- Trafik i Sverige 2019-12-20
- Antal ägare 4
- Senaste ägarbyte 2024-05-21
- Senast besiktigad 2023-04-24
- Mätarställning (besiktning) 854 mil
- Nästa besiktning senast 2025-04-30
- Miljöklass
- Utsläppsklass Euro6
- Försäkring Jämför försäkring
- Årlig skatt 1867 SEK
- Skattemånad Augusti
- Kreditköp Nej
- Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
- Leasad Nej
Endast inloggade medlemmar kan se ägarinformation.
Bli medlem gratis direkt med bankID.
Varför behöver jag logga in?Ramavtalsanvändare?
Logga in med ditt företags e-postadress.Bli medlem gratis och se vem som äger bilen gratis, bilägare helt utan kostnad, vem har ägt bilen i 5 månader. Se alla personens fordon samt ägarinformation.
Skapa ett konto enkelt och säkert med bankID, direkt utan kostnad. Du kommer kunna se medelåldern för de privata ägarna och all anledningar kontaktinformation.
Ägarhistorik
-
Privatperson2024-05-14
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla ägare av bilen.
-
Bilhandlare2024-04-25
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla ägare av bilen.
-
Privatperson2024-05-14
Skapa ett konto enkelt och säkert med bankID och se alla fordon och ägarinformation.
-
Bilhandlare2024-04-23
även alla bilhandlare som har ägt bilen. . -
Företag2021-03-10
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla företags som har ägt bilen.
-
Finans / Leasingbolag2021-01-12
Bli Medlem på Biluppgifter.se för att se alla finansbolag som har ägt bilen.
Senaste raporterade mätarställning var 854 mil vid en besiktning för 1 år och 8 månader sedan.
Vi uppskattar att bilen körs 110 mil om året och att mätarställningen idag är ca 1 038 mil.
Mätarställningshistorik
-
Uppskattning1 038 mil2024-12-27
-
Besiktning854 mil2023-04-24
-
Besiktning793 mil2022-10-28
-
Registrerad0 mil2019-12-10
-
Annons2024-09-24
Fordonet utannonserad för 199 000 kr.
-
Trafikstatus2024-05-21
Påställd och får användas i trafik.
-
Ägarbyte2024-05-21
Ny ägare registrerad.
-
Ägarbyte2024-05-13
Ny ägare registrerad.
-
Trafikstatus2024-05-08
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Besiktigad2023-04-24
Godkänd kontrollbesiktning vid 854 mil.
-
Besiktigad2022-10-28
Ej godkänd kontrollbesiktning vid 793 mil.
-
Trafikstatus2019-12-30
Påställd och får användas i trafik.
-
Ägarbyte2019-12-30
Ny ägare registrerad.
-
Registrerad2019-12-20
Registrerad för trafik i Sverige.
-
Ägarbyte2019-12-20
Ny ägare registrerad.
-
Ägarbyte2019-12-10
Ny ägare registrerad.
-
Besiktigad2019-12-10
Typgodkännande av EEG-intyg.
-
Trafikstatus2019-12-10
Avställd och får ej användas i trafik.
-
Förregistrerad2019-12-10
Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.
-
TillverkadNovember 2019
Bilen tillverkad.
Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.
Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.
- Motoreffekt 120 HK / 88 kW
- Motorvolym 1499 cm3
- Toppfart 194 km/h
- Drivmedel Diesel
- Växellåda Manuell
- Fyrhjulsdrift Nej
- Ljudnivå körning 71 dB
- Passagerare 4 st + förare
- Draganordning Nej
Dimensioner
- Färg Blå
- Kaross Stationsvagn Kombivagn
- Längd 4693 mm
- Bredd 1844 mm
- Höjd 1545 mm
- Tjänstevikt 1449 kg
- Totalvikt 1955 kg
- Lastvikt 506 kg
- Släpvagnsvikt 1400 kg
- Släpvagnsvikt obromsad 695 kg
- Släp totalvikt (B) Max 1545 kg (Teoretisk)
- Släp totalvikt (B+) Max 2295 kg (Teoretisk)
- Antal axlar 2 axlar
- Axelavstånd 2700 mm
- Däck fram 205/60 R16 92 H
- Däck bak 205/60 R16 92 H
- Fälg fram 6.5Jx16H2OS50.0
- Fälg bak 6.5Jx16H2OS50.0
Övrigt
- Fordonskategori EU M1
- Typgodkännandenr. e13*2007/46*1911*06
- Kväveoxider, NOX Okänd
WLTP körcykel för Diesel
- CO2 Låg 130 g/km
- CO2 Medel 119 g/km
- CO2 Hög 105 g/km
- CO2 Extra Hög 130 g/km
- CO2 Blandad 120 g/km
- Förbrukning Låg 5 l/100km
- Förbrukning Medel 4.6 l/100km
- Förbrukning Hög 4 l/100km
- Förbrukning Extra Hög 5 l/100km
- Förbrukning Blandad 4.6 l/100km
Vad är WLTP
WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.
Beskrivning av indelningen
-
Låg belastning (Low):
Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.
-
Medel belastning (Medium):
Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.
-
Hög belastning (High):
Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.
-
Extra hög belastning (Extra High):
Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.
-
Blandad körning (Combined):
Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.
Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.
NEDC körcykel för Diesel
- CO2 Stad 101 g/km
- CO2 Landsväg 88 g/km
- Förbrukning Stad 3.8 l/100km
- Förbrukning Landsväg 3.3 l/100km
Vad är NEDC
NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.