Ford Transit

Ford Transit

BYD84P - WF0KXXTTRKKT41705
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2019 Modellår
  • Personbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Manuell Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 131 HK Hästkrafter
  • 9 l/100km Förbrukning
  • 235 g/km Utsläpp
  • 37 982 mil Mätarställning
  • 4 Ägare Brukare
  • 16 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer BYD84P
  • Chassinr / VIN WF0KXXTTRKKT41705
  • Fabrikat Ford
  • Modell Transit
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2019
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-09-12
  • Trafik i Sverige 2019-12-27
  • Antal ägare 3
  • Senaste ägarbyte 2024-05-29
  • Senast besiktigad 2024-12-13
  • Mätarställning (besiktning) 37 982 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-12-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 8242 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 3744 SEK
  • Skattemånad Aug, Dec, Apr
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Nej

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 37 982 mil vid en besiktning för 2 veckor sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 3 248 mil om året och att mätarställningen idag är ca 38 107 mil.

Mätarställningshistorik

  • Besiktning37 982 mil2024-12-13

  • Besiktning35 115 mil2024-01-26

  • Besiktning34 428 mil2023-12-29

  • Besiktning26 170 mil2022-12-12

  • Besiktning17 500 mil2021-12-29

  • Besiktning5 584 mil2020-12-02

  • Registrerad0 mil2019-09-12

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-12-13

    Godkänd kontrollbesiktning vid 37 982 mil.

  • Ägarbyte2024-05-29

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2024-01-26

    Godkänd kontrollbesiktning vid 35 115 mil.

  • Besiktigad2023-12-29

    Ej godkänd kontrollbesiktning vid 34 428 mil.

  • Besiktigad2022-12-12

    Godkänd kontrollbesiktning vid 26 170 mil.

  • Besiktigad2021-12-29

    Godkänd kontrollbesiktning vid 17 500 mil.

  • Besiktigad2020-12-02

    Godkänd kontrollbesiktning vid 5 584 mil.

  • Trafikstatus2020-02-26

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2020-02-26

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2019-12-30

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2019-12-27

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2019-12-27

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Förregistrerad2019-09-12

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Besiktigad2019-09-12

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Ägarbyte2019-09-12

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2019-09-12

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • TillverkadSeptember 2019

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 131 HK / 96 kW
  • Motorvolym 1995 cm3
  • Toppfart 150 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Manuell
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 72 dB
  • Passagerare 8 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Fordon Fler Ändamål, Taxi
  • Längd 5981 mm
  • Bredd 2059 mm
  • Höjd 2481 mm
  • Tjänstevikt 2790 kg
  • Totalvikt 3500 kg
  • Lastvikt 710 kg
  • Släpvagnsvikt 2100 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 750 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 750 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar Okänd
  • Axelavstånd 3750 mm
  • Däck fram 215/65R15C 104/102T
  • Däck bak 215/65R15C 104/102T
  • Fälg fram 6.5JX15H2X60.0
  • Fälg bak 6.5JX15H2X60.0

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 246 g/km
  • CO2 Medel 214 g/km
  • CO2 Hög 203 g/km
  • CO2 Extra Hög 270 g/km
  • CO2 Blandad 235 g/km
  • Förbrukning Låg 9.4 l/100km
  • Förbrukning Medel 8.2 l/100km
  • Förbrukning Hög 7.7 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 10.3 l/100km
  • Förbrukning Blandad 9 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 179 g/km
  • CO2 Landsväg 145 g/km
  • Förbrukning Stad 6.9 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 5.5 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.