Hyundai I20

Hyundai I20

BFZ42J - NLHB251BALZ572934
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2020 Modellår
  • Personbil Typ
  • Okänd
    Färg
  • Bensin Bränsle
  • Manuell Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 84 HK Hästkrafter
  • 5.9 l/100km Förbrukning
  • 133 g/km Utsläpp
  • 5 141 mil Mätarställning
  • 2 Ägare Brukare
  • 9 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer BFZ42J
  • Chassinr / VIN NLHB251BALZ572934
  • Fabrikat Hyundai
  • Modell I20
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2020
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-08-07
  • Trafik i Sverige 2019-10-03
  • Antal ägare 1
  • Senaste ägarbyte 2019-10-03
  • Senast besiktigad 2024-10-25
  • Mätarställning (besiktning) 5 141 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-12-31

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 5 141 mil vid en besiktning för 2 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 766 mil om året och att mätarställningen idag är ca 5 273 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning5 273 mil2024-12-27

  • Besiktning5 141 mil2024-10-25

  • Besiktning3 581 mil2022-10-27

  • Registrerad0 mil2019-08-07

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-10-25

    Godkänd kontrollbesiktning vid 5 141 mil.

  • Besiktigad2022-10-27

    Godkänd kontrollbesiktning vid 3 581 mil.

  • Registrerad2019-10-03

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Trafikstatus2019-10-03

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2019-10-03

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2019-08-07

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Ägarbyte2019-08-07

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2019-08-07

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Förregistrerad2019-08-07

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • TillverkadJuly 2019

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 84 HK / 62 kW
  • Motorvolym 1248 cm3
  • Toppfart 170 km/h
  • Drivmedel Bensin
  • Växellåda Manuell
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 72 dB
  • Passagerare 4 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Okänd
  • Kaross Halvkombi
  • Längd 4035 mm
  • Bredd 1734 mm
  • Höjd 1474 mm
  • Tjänstevikt 1102 kg
  • Totalvikt 1580 kg
  • Lastvikt 478 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 450 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1920 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 2670 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar Okänd
  • Axelavstånd 2570 mm
  • Däck fram 185/65R15 88H
  • Däck bak 185/65R15 88H
  • Fälg fram 6.0JX15/ET47/C
  • Fälg bak 6.0JX15/ET47/C

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e11*2007/46*1600*11
  • Kväveoxider, NOX 18.7 mg/km

Testdata

WLTP körcykel för Bensin

  • CO2 Låg 154 g/km
  • CO2 Medel 121 g/km
  • CO2 Hög 115 g/km
  • CO2 Extra Hög 148 g/km
  • CO2 Blandad 133 g/km
  • Förbrukning Låg 6.8 l/100km
  • Förbrukning Medel 5.3 l/100km
  • Förbrukning Hög 5.1 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 6.5 l/100km
  • Förbrukning Blandad 5.9 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Bensin

  • CO2 Stad 148 g/km
  • CO2 Landsväg 100 g/km
  • Förbrukning Stad 6.4 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 4.4 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.