Mercedes-Benz Vito

Mercedes-Benz Vito

AZD31D - W1V44760313845150
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2021 Modellår
  • Lätt lastbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 163 HK Hästkrafter
  • 7.3 l/100km Förbrukning
  • 192 g/km Utsläpp
  • 10 195 mil Mätarställning
  • 6 Ägare Brukare
  • 17 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande lätta lastbilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer AZD31D
  • Chassinr / VIN W1V44760313845150
  • Fabrikat Mercedes-Benz
  • Modell Vito
  • Fordonsår / Modellår 2021 / 2021
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2021-02-26
  • Trafik i Sverige 2021-03-12
  • Antal ägare 5
  • Senaste ägarbyte 2023-07-14
  • Senast besiktigad 2024-03-11
  • Mätarställning (besiktning) 10 195 mil
  • Nästa besiktning senast 2026-03-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 12460 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 4987 SEK
  • Skattemånad Apr, Aug, Dec
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Ja

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 10 195 mil vid en besiktning för 10 månader sedan.

Vi uppskattar att den lätta lastbilen körs 4 270 mil om året och att mätarställningen idag är ca 13 600 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning13 600 mil2024-12-27

  • Besiktning10 195 mil2024-03-11

  • Annons6 964 mil2023-06-10

  • Registrerad0 mil2021-02-26

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-03-11

    Godkänd kontrollbesiktning vid 10 195 mil.

  • Trafikstatus2023-07-14

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2023-07-14

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2023-06-27

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Trafikstatus2023-06-26

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2023-06-26

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2023-06-15

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2023-06-14

    Ny ägare registrerad.

  • Annons2023-06-10

    Fordonet utannonserad för 369 000 kr med en angiven mätarställning på 6 964 mil. Annonsen togs bort efter 3 dagar.

  • Ägarbyte2021-07-01

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2021-03-12

    Ny ägare registrerad.

  • Trafikstatus2021-03-12

    Påställd och får användas i trafik.

  • Registrerad2021-03-12

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Förregistrerad2021-02-26

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • Besiktigad2021-02-26

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Trafikstatus2021-02-26

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Ägarbyte2021-02-26

    Ny ägare registrerad.

  • TillverkadFebruary 2021

    Den lätta lastbilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 163 HK / 120 kW
  • Motorvolym 1950 cm3
  • Toppfart 195 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 70 dB
  • Passagerare 2 st + förare
  • Draganordning Ja Annan

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Skåpbil
  • Längd 5140 mm
  • Bredd 1928 mm
  • Höjd 1909 mm
  • Tjänstevikt 2145 kg
  • Totalvikt 2800 kg
  • Lastvikt 655 kg
  • Släpvagnsvikt 2000 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 750 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1450 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 3200 mm
  • Däck fram 245/45R 19XL102/---
  • Däck bak 245/45R 19XL102/---
  • Fälg fram 8Jx19 ET52
  • Fälg bak 8Jx19 ET52

Övrigt

  • Fordonskategori EU N1
  • Typgodkännandenr. e1*2007/46*0458*21
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 229 g/km
  • CO2 Medel 191 g/km
  • CO2 Hög 168 g/km
  • CO2 Extra Hög 200 g/km
  • CO2 Blandad 192 g/km
  • Förbrukning Låg 8.8 l/100km
  • Förbrukning Medel 7.3 l/100km
  • Förbrukning Hög 6.4 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 7.6 l/100km
  • Förbrukning Blandad 7.3 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 176 g/km
  • CO2 Landsväg 150 g/km
  • Förbrukning Stad 6.7 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 5.7 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.