Ford Tourneo Connect

Ford Tourneo Connect

ADR548 - WF0EXXSK2PX003232
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2023 Modellår
  • Personbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 122 HK Hästkrafter
  • 5.4 l/100km Förbrukning
  • 141 g/km Utsläpp
  • 4 011 mil Mätarställning
  • 3 Ägare Brukare
  • 13 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande bilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer ADR548
  • Chassinr / VIN WF0EXXSK2PX003232
  • Fabrikat Ford
  • Modell Tourneo Connect
  • Fordonsår / Modellår 2022 / 2023
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2022-09-21
  • Trafik i Sverige 2023-01-25
  • Antal ägare 1
  • Senaste ägarbyte 2023-01-25
  • Senast besiktigad 2024-01-30
  • Mätarställning (besiktning) 4 011 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-01-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 9978 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 3176 SEK
  • Skattemånad Jan, Maj, Sep
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Nej

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 4 011 mil vid en besiktning för 11 månader sedan.

Vi uppskattar att bilen körs 2 920 mil om året och att mätarställningen idag är ca 6 619 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning6 619 mil2024-12-21

  • Besiktning4 011 mil2024-01-30

  • Registrerad0 mil2022-09-21

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Trafikstatus2024-08-12

    Påställd och får användas i trafik.

  • Trafikstatus2024-06-20

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Besiktigad2024-01-30

    Godkänd kontrollbesiktning vid 4 011 mil.

  • Trafikstatus2023-08-21

    Påställd och får användas i trafik.

  • Trafikstatus2023-06-19

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Trafikstatus2023-01-25

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2023-01-25

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2023-01-25

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2023-01-24

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2022-09-21

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2022-09-21

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Trafikstatus2022-09-21

    Avställd och får ej användas i trafik.

  • Förregistrerad2022-09-21

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • TillverkadSeptember 2022

    Bilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 122 HK / 90 kW
  • Motorvolym 1968 cm3
  • Toppfart 186 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 68 dB
  • Passagerare 6 st + förare
  • Draganordning Nej

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Fordon Fler Ändamål, Taxi
  • Längd 4868 mm
  • Bredd 1855 mm
  • Höjd 1818 mm
  • Tjänstevikt 1857 kg
  • Totalvikt 2450 kg
  • Lastvikt 593 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 1050 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 1800 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 2970 mm
  • Däck fram 215/55 R17 98 H
  • Däck bak 215/55 R17 98 H
  • Fälg fram 6,5JX17 ET49
  • Fälg bak 6,5JX17 ET49

Övrigt

  • Fordonskategori EU M1
  • Typgodkännandenr. e13*2018/858*00270*01
  • Kväveoxider, NOX Okänd

Testdata

WLTP körcykel för Diesel

  • CO2 Låg 181 g/km
  • CO2 Medel 135 g/km
  • CO2 Hög 121 g/km
  • CO2 Extra Hög 146 g/km
  • CO2 Blandad 141 g/km
  • Förbrukning Låg 6.9 l/100km
  • Förbrukning Medel 5.2 l/100km
  • Förbrukning Hög 4.6 l/100km
  • Förbrukning Extra Hög 5.6 l/100km
  • Förbrukning Blandad 5.4 l/100km
Vad är WLTP

WLTP står för Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Det är en internationell standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar. WLTP-testen är mer realistiska och komplexa än de tidigare standarderna och ger därmed mer exakta och representativa resultat för verkliga vägdrift.

Beskrivning av indelningen
  • Låg belastning (Low):

    Denna fas representerar stadskörning med många start- och stoppmoment. Hastigheten är låg, och det är ofta mycket trafik.

  • Medel belastning (Medium):

    Denna fas motsvarar körning i förorter eller lätt stadstrafik med en något högre genomsnittlig hastighet och mindre trafik än i lågfasen.

  • Hög belastning (High):

    Här simuleras körning på landsvägar med högre hastigheter och färre stopp än i de två tidigare faserna. Denna fas speglar en mer kontinuerlig och flödande trafik.

  • Extra hög belastning (Extra High):

    Detta motsvarar motorvägskörning med de högsta hastigheterna i testet. Denna fas representerar snabb och kontinuerlig körning utan många stopp, som på större vägar eller motorvägar.

  • Blandad körning (Combined):

    Det sammanlagda resultatet från alla faserna, som ger ett genomsnittligt värde för både bränsleförbrukning och utsläpp över hela testcykeln.

Varje fas speglar olika körförhållanden som bilar vanligtvis möter, från stadstrafik till motorvägskörning.

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 149 g/km
  • CO2 Landsväg 107 g/km
  • Förbrukning Stad 5.6 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 4.1 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.