Renault Master

Renault Master

ZYD10Z - VF1MA000463180376
  • Notering
  • Favorit
  • Jämför
  • 2019 Modellår
  • Lätt lastbil Typ
  • Vit
    Färg
  • Diesel Bränsle
  • Automat Växellåda
  • 2WD Drivhjul
  • 170 HK Hästkrafter
  • 7.3 l/100km Förbrukning
  • 189 g/km Utsläpp
  • 4 798 mil Mätarställning
  • 3 Ägare Brukare
  • 9 Händelser I Historiken

Jag vill veta..

Liknande lätta lastbilar till salu

Fordonsdata

  • Registreringsnummer ZYD10Z
  • Chassinr / VIN VF1MA000463180376
  • Fabrikat Renault
  • Modell Master
  • Fordonsår / Modellår 2019 / 2019
  • Status I Trafik
  • Import / Införsel Nej
  • Först registrerad 2019-06-17
  • Trafik i Sverige 2019-08-27
  • Antal ägare 2
  • Senaste ägarbyte 2019-09-16
  • Senast besiktigad 2024-10-09
  • Mätarställning (besiktning) 4 798 mil
  • Nästa besiktning senast 2025-12-31
  • Miljöklass
  • Utsläppsklass Euro6
  • Försäkring Jämför försäkring
  • Malus skatt (År 1–3) 12098 SEK
  • Årlig skatt (År 4–) 4881 SEK
  • Skattemånad Mar, Jul, Nov
  • Kreditköp Nej
  • Lånekostnad Räkna ut lånekostnad
  • Leasad Nej

Ägare

Mätarställning

Senaste raporterade mätarställning var 4 798 mil vid en besiktning för 2 månader sedan.

Vi uppskattar att den lätta lastbilen körs 986 mil om året och att mätarställningen idag är ca 4 995 mil.

Mätarställningshistorik

  • Uppskattning4 995 mil2024-12-21

  • Besiktning4 798 mil2024-10-09

  • Besiktning2 721 mil2022-09-08

  • Registrerad0 mil2019-06-17

Mätarställningen är baserad på uppgifter från olika källor, såsom annonser, servicehistorik och besiktningar. I vissa fall kan värdet ha matats in manuellt, vilket kan leda till felaktigheter utan att det nödvändigtvis rör sig om avsiktlig vilseledning.

Värdering

Historik

  • Besiktigad2024-10-09

    Godkänd kontrollbesiktning vid 4 798 mil.

  • Besiktigad2022-09-08

    Godkänd kontrollbesiktning vid 2 721 mil.

  • Trafikstatus2019-09-16

    Påställd och får användas i trafik.

  • Ägarbyte2019-09-16

    Ny ägare registrerad.

  • Registrerad2019-08-27

    Registrerad för trafik i Sverige.

  • Ägarbyte2019-08-27

    Ny ägare registrerad.

  • Ägarbyte2019-06-17

    Ny ägare registrerad.

  • Besiktigad2019-06-17

    Typgodkännande av EEG-intyg.

  • Förregistrerad2019-06-17

    Förregistrerad och tilldelad registreringsnummer.

  • TillverkadMay 2019

    Den lätta lastbilen tillverkad.

Historiken är hämtad från flera källor, det är en återspegling av tillgänglig data från utvalda leverantörer och är inte alltid komplett.

Byggark

Byggarket är en teknisk rapport direkt från tillverkaren som innehåller information om bilens tekniska specifikationer, tillverkning och utrustning.

Jobbar du i branschen? Skaffa Biluppgifter PRO och få tillgång till fullständiga rapporter för utrustning & paket inkl. nypris på fordonet och samtliga tillval.

Teknisk data

  • Motoreffekt 170 HK / 125 kW
  • Motorvolym 2299 cm3
  • Toppfart 160 km/h
  • Drivmedel Diesel
  • Växellåda Automat
  • Fyrhjulsdrift Nej
  • Ljudnivå körning 69 dB
  • Passagerare 2 st + förare
  • Draganordning Ja Annan

Dimensioner

  • Färg Vit
  • Kaross Skåpbil
  • Längd 6198 mm
  • Bredd 2070 mm
  • Höjd 2475 mm
  • Tjänstevikt 2231 kg
  • Totalvikt 3500 kg
  • Lastvikt 1269 kg
  • Släpvagnsvikt obromsad 750 kg
  • Släp totalvikt (B) Max 750 kg (Teoretisk)
  • Släp totalvikt (B+) Max 750 kg (Teoretisk)
  • Antal axlar 2 axlar
  • Axelavstånd 4332 mm
  • Däck fram 225/65 R 16 C(112/11
  • Däck bak 225/65 R 16 C(112/11
  • Fälg fram 6.5 J 16- 66
  • Fälg bak 6.5 J 16- 66

Övrigt

  • Fordonskategori EU N1
  • Typgodkännandenr. e2*2007/46*0016*34
  • Kväveoxider, NOX 47.1 mg/km

Testdata

NEDC körcykel för Diesel

  • CO2 Stad 204 g/km
  • CO2 Landsväg 180 g/km
  • Förbrukning Stad 7.9 l/100km
  • Förbrukning Landsväg 7 l/100km
Vad är NEDC

NEDC står för New European Driving Cycle. Det är en tidigare standard för att mäta utsläpp och bränsleförbrukning hos bilar i Europa. NEDC var utformad för att simulera olika körförhållanden och vägtyper för att kunna jämföra fordonens utsläpp och bränsleförbrukning. Resultaten från dessa tester användes för att fastställa de utsläppsvärden som biltillverkare angav i sina specifikationer.